Tehnici didactice moderne de prelucrare a imaginilor asteroizilor
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
601 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-22 19:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.02:004:523.44 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4184)
The Solar System (43)
SM ISO690:2012
BOLDEA, Afrodita-Liliana, VĂDUVESCU, Ovidiu. Tehnici didactice moderne de prelucrare a imaginilor asteroizilor. In: Fizica şi Tehnologiile Moderne, 2019, nr. 3-4(67-68), pp. 8-21. ISSN 1810-6498.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Fizica şi Tehnologiile Moderne
Numărul 3-4(67-68) / 2019 / ISSN 1810-6498 /ISSNe 2537-6349

Tehnici didactice moderne de prelucrare a imaginilor asteroizilor

CZU: 378.147.02:004:523.44

Pag. 8-21

Boldea Afrodita-Liliana12, Văduvescu Ovidiu234
 
1 Institutul de Fizică şi Inginerie Nucleară "Horia Hulubei" din Bucureşti,
2 Universitatea din Craiova,
3 Isaac Newton Group of Telescopes (ING),
4 Instituto de Astrofísica de Canarias
 
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2019


Rezumat

Lucrarea se referă la metodele de învățământ interactive de predare - învățare –evaluare aplicate în predarea unor lecții de astronomie, folosind ca mijloace de învățământ soft-urile Astrometrica, DS9 și Nerby, utilitarele Neodys, respectiv Find Orb Project Pluto, creat de concernul Minor Planet Center, respectiv utilizând pachete de imagini preluate de Telescopul ING, din Insulele Canare, La Palma. Competențele realizate în cazul predării acestor lecții de însușire de noi cunoștințe sau de aprofundare si problematizare au avut drept scop obținerea capacităților de performanță cognitivă la elevi și studenți, formarea deprinderilor de explorare a conținuturilor prin intermediul softurilor și sub coordonarea profesorului. A fost reliefat rolul esențial al profesorului în îmbinarea metodelor clasice de învățare cu cele moderne folosind tehnici didactice computaționale de aflare a poziției și a traiectoriei unui asteroid, având ca finalitate, inclusiv realizarea unor proiecte didactice, de către studenții Universității din Craiova, Facultatea de Științe.

The paper refers to the interactive methods of teaching - learning - evaluation applied in teaching Astronomy lessons, using as a means of education the software Astrometrica, DS9 and Nerby, the utilities of Neodys, respectively Find Orb Project Pluto, created by the Minor Planet Center concern, respectively using packages of images taken by the ING Telescope, from the Canary Islands, La Palma. The competences realized in teaching these lessons to acquire new knowledge or to deepen and problematize were aimed at obtaining the cognitive performance capacities by students, forming the skills of exploration of the contents through the software and under the coordination of the teacher. The essential role of the teacher in combining the classical learning methods with the modern ones using computational teaching techniques for finding the position and trajectory of an asteroid was emphasized, having as purpose, including the accomplishment of didactic projects, by the students of the University of Craiova, the Faculty of Sciences.

Cuvinte-cheie
asteroizi, traiectorie, metode active de învățare, cognitivism,

asteroids, trajectory, active learning methods, cognitivism