Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
601 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-22 19:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147.02:004:523.44 (1) |
Higher education. Universities. Academic study (2579) |
Computer science and technology. Computing. Data processing (4184) |
The Solar System (43) |
SM ISO690:2012 BOLDEA, Afrodita-Liliana, VĂDUVESCU, Ovidiu. Tehnici didactice moderne de prelucrare a imaginilor asteroizilor. In: Fizica şi Tehnologiile Moderne, 2019, nr. 3-4(67-68), pp. 8-21. ISSN 1810-6498. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Fizica şi Tehnologiile Moderne | ||||||
Numărul 3-4(67-68) / 2019 / ISSN 1810-6498 /ISSNe 2537-6349 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147.02:004:523.44 | ||||||
Pag. 8-21 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea se referă la metodele de învățământ interactive de predare - învățare –evaluare aplicate în predarea unor lecții de astronomie, folosind ca mijloace de învățământ soft-urile Astrometrica, DS9 și Nerby, utilitarele Neodys, respectiv Find Orb Project Pluto, creat de concernul Minor Planet Center, respectiv utilizând pachete de imagini preluate de Telescopul ING, din Insulele Canare, La Palma. Competențele realizate în cazul predării acestor lecții de însușire de noi cunoștințe sau de aprofundare si problematizare au avut drept scop obținerea capacităților de performanță cognitivă la elevi și studenți, formarea deprinderilor de explorare a conținuturilor prin intermediul softurilor și sub coordonarea profesorului. A fost reliefat rolul esențial al profesorului în îmbinarea metodelor clasice de învățare cu cele moderne folosind tehnici didactice computaționale de aflare a poziției și a traiectoriei unui asteroid, având ca finalitate, inclusiv realizarea unor proiecte didactice, de către studenții Universității din Craiova, Facultatea de Științe. |
||||||
Cuvinte-cheie asteroizi, traiectorie, metode active de învățare, cognitivism, asteroids, trajectory, active learning methods, cognitivism |
||||||
|