Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
925 47 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 14:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.06+316.4 (1) |
Social problems. Human contacts, relationships (115) |
Social processes. Social dynamics (581) |
SM ISO690:2012 SANDU, Ştefan-Antonio, GRIBINCEA, Zinaida. Educația pentru mass-media în contextul noilor educații. In: EcoSoEn, 2019, nr. 3-4, pp. 138-146. ISSN 2587-344X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
EcoSoEn | ||||||
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X | ||||||
|
||||||
CZU: 37.06+316.4 | ||||||
Pag. 138-146 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article provides an analysis of the pedagogical orientations and sociological approaches to the media, focused as a priority on developing the skills and media culture of the public consuming public information. The main issues specified in this context refer to media education concept analysis, the theoretical models underlying the different approaches, the difference between actions and purpose in the educational activities and of the pedagogical perspective of the educational and community environment. |
||||||
Cuvinte-cheie media education, media literacy, culture media, media skills, educaţie pentru media, învățarea media, cultura media, competențe media. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Sandu, .</creatorName> <affiliation>Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava, România</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Gribincea, Z.N.</creatorName> <affiliation>Universitatea Liberă Internaţională din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Educația pentru mass-media în contextul noilor educații</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2019</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2587-344X</relatedIdentifier> <subjects> <subject>media education</subject> <subject>media literacy</subject> <subject>culture media</subject> <subject>media skills</subject> <subject>educaţie pentru media</subject> <subject>învățarea media</subject> <subject>cultura media</subject> <subject>competențe media.</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.06+316.4</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2019-12-05</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>This article provides an analysis of the pedagogical orientations and sociological approaches to the media, focused as a priority on developing the skills and media culture of the public consuming public information. The main issues specified in this context refer to media education concept analysis, the theoretical models underlying the different approaches, the difference between actions and purpose in the educational activities and of the pedagogical perspective of the educational and community environment.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Acest articol oferă o analiză a orientărilor pedagogice și abordărilor sociologice privind mass-media, concentrate ca prioritate pe dezvoltarea abilităților și a culturii media a publicului consumator de informații publice. Principalele probleme specificate în acest context se referă la analiza conceptului de educație media, a modelelor teoretice care stau la baza diverselor abordări, a diferenței dintre acțiuni și scop în activitățile educaționale și a perspectivei pedagogice a mediului educațional și comunitar.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>