Pedagogical training of future teachers in the conditions of informational and educational environment of the universities of Ukraine
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
814 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-31 17:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13+004.4 (1)
Education (14334)
Software (296)
SM ISO690:2012
BAKHMAT, Nataliia. Pedagogical training of future teachers in the conditions of informational and educational environment of the universities of Ukraine. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 61-68. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.61-68
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Pedagogical training of future teachers in the conditions of informational and educational environment of the universities of Ukraine

Formarea pedagogică a viitorilor profesori în condițiile mediului informativ și educațional al universităților din Ucraina

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.61-68
CZU: 371.13+004.4

Pag. 61-68

Bakhmat Nataliia
 
Kamianets-Podіlskyi National Ivan Ohiienko University
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2019


Rezumat

The article reveals main directions and factors of the formation of informational and educational environment of a higher educational institution. One of the most promising means of creating and updating the database of educational and methodological materials are assumed to be cloud technologies (HT). Theoretical and methodical principles of pedagogical training of teachers in the conditions of informational and educational environment of a HEI are substantiated. There have been unfolded main directions and factors of the university's informational and educational environment formation. The system model of pedagogical training of teachers is developed in the conditions of informational and educational environment containing the following blocks: conceptual-content, organizational-technological; diagnostic and productive.

Articolul dezvăluie principalele direcții și factori ai formării mediului informațional și educațional al unei instituții de învățământ superior. Unul dintre cele mai promițătoare mijloace de creare și actualizare a bazei de date a materialelor educaționale și metodologice se presupune a fi tehnologii cloud (HT). Se fundamentează principiile teoretice și metodice ale pregătirii pedagogice a cadrelor didactice în condițiile mediului informațional și educațional al unei instituții de învățământ. Au fost desfășurate direcții și factori principali ai formării mediului informațional și educațional al universității. Modelul de sistem de formare pedagogică a cadrelor didactice este dezvoltat în condițiile mediului informațional și educațional care conține următoarele blocuri: conceptual-conținut, organizaționaltehnologic; diagnostice și productive.

Cuvinte-cheie
teacher training, elementary school, informational technology, cloud technologies, informational and educational environment,

pregătire pentru profesori, școală elementară, tehnologie informaţională, tehnologii cloud, mediu informațional și educațional