Articolul precedent |
Articolul urmator |
784 71 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 22:42 |
SM ISO690:2012 MOŞANU-ŞUPAC, Lora, RUSU, Elena. Considerente privind adaptarea şcolară psihosocială a copiilor. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 12-15. ISBN 978-9975-76-133-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul I, 2014 |
||||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 12-15 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
An important desideratum in knowing deeply the process of school adaptation is the examination of psychosocial and relational domain of the child. Psychosocial school adaptation includes the conformation at the requirements of the school community (teaching staff, students, small groups, etc.), at the child’s capacity to relate with teaching staff and colleagues, to internalize school rules and social rules accepted. Psychosocial school adaptation identifies social status of a child in a social group (a class), social abilities, “emotional comfort” and prevailing affective state, psychological climate in group and the way of establishing interpersonal relationships. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare şcolară, adaptare psihosocială, inadaptare psihosocială, grup social, mediu şcolar |
||||||
|