Considerente privind adaptarea şcolară psihosocială a copiilor
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
784 71
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 22:42
SM ISO690:2012
MOŞANU-ŞUPAC, Lora, RUSU, Elena. Considerente privind adaptarea şcolară psihosocială a copiilor. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 12-15. ISBN 978-9975-76-133-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere
Volumul I, 2014
Conferința "Conferința științifico-metodică"
Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014

Considerente privind adaptarea şcolară psihosocială a copiilor


Pag. 12-15

Moşanu-Şupac Lora, Rusu Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 16 octombrie 2019


Rezumat

An important desideratum in knowing deeply the process of school adaptation is the examination of psychosocial and relational domain of the child. Psychosocial school adaptation includes the conformation at the requirements of the school community (teaching staff, students, small groups, etc.), at the child’s capacity to relate with teaching staff and colleagues, to internalize school rules and social rules accepted. Psychosocial school adaptation identifies social status of a child in a social group (a class), social abilities, “emotional comfort” and prevailing affective state, psychological climate in group and the way of establishing interpersonal relationships.

Cuvinte-cheie
adaptare şcolară, adaptare psihosocială, inadaptare psihosocială, grup social, mediu şcolar