Reflecţii privind formarea şi dezvoltarea culturii geografice – parte componentă a culturii generale umane
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
684 14
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-17 16:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:91 (21)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950)
Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography (431)
SM ISO690:2012
VOLONTIR, Nina. Reflecţii privind formarea şi dezvoltarea culturii geografice – parte componentă a culturii generale umane. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 4-5(110-111), pp. 98-102. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(110-111) / 2018 / ISSN 1810-6455

Reflecţii privind formarea şi dezvoltarea culturii geografice – parte componentă a culturii generale umane

Reflections on the Formation and Development of Geographical Culture – a Part of General  Human Culture

CZU: 37.016:91

Pag. 98-102

Volontir Nina12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 16 septembrie 2019


Rezumat

Conţinuturile şi cunoştinţele de geografie facilitează formarea şi dezvoltarea culturii geografice, care începe de la studierea şi cunoaşterea naturii, a mediului de viaţă din ţinutul natal, a portului, tradiţiilor şi obiceiurilor, precum şi de la promovarea valorilor culturii naţionale. Motivarea elevilor de a cunoaşte cât mai multe date, fapte, evenimente, curiozităţi, enigme despre ţara de baştină ar fi un argument în favoarea dezvoltării culturii geografice de nobleţe naţională a elevilor. Profesorul de geografie educă şi instruieşte elevii din perspectiva formării şi dezvoltării culturii geografice, atât la lecţii, cât şi în activităţile extracurriculare, în armonie cu valorile pe care le promovează şcoala. În articol sunt prezentate exemple de activităţi didactice desfăşurate cu elevii, care conduc la însuşirea valorilor culturii geografice, la formarea unei personalităţi libere, armonioase, creative, tolerante şi flexibile la diversele condiţii ale vieţii actuale.

Geographical knowledge facilitates the formation and development of geographical culture, starting from the study and knowledge of nature, the living environment of one’s native land, the national costume, traditions, and customs, as well as the promotion of national cultural values. Motivating the pupils to learn more facts, events, and mysteries concerning their native country would be an argument in favor of the development of their national geographical culture. The Geography teacher educates and trains his pupils from the perspective of forming and developing geographical culture, both in lessons and during extracurricular activities, in harmony with the values the school promotes. The article presents examples of didactic activities designed for pupils, which lead to the acquisition of the values of the geographical culture, the formation of a free, harmonious, creative, and tolerant personality who is capable of being flexible in the various circumstances of life in the present day.

Cuvinte-cheie
cultură geografică, flexibilitate, toleranţa, nobleţe naţională,

geographical culture, flexibility, tolerance, national nobility