Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
997 132 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-25 20:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.07:005 (150) |
Management aspects of educational institutions (200) |
Management (1910) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Managementul organizaţiei şcolare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 1(101), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(101) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.07:005 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problematica managementului necesar la nivelul şcolii, ca unitate de bază a sistemului de învăţământ, solicită: a) definirea conceptului de management ca model de conducere socială (globală, optimă, strategică, inovatoare), afirmat în societatea informaţională, bazată pe cunoaştere, fundamental diferit de conducerea administrativ-birocratică (parcelară, standardizată, punctuală, reproductivă), lansată în societatea industrializată timpurie; b) elaborarea conceptului de management pedagogic prin raţionament analogic – valorificând definiţiile din economie, sociologie, politologie, psihologie socială – cere definirea acestuia ca model de conducere globală, optimă, strategică, inovatoare, necesar la toate nivelurile sistemului şi ale procesului de învăţământ; c) analiza organizaţiei şcolare, în contextul deschis, propriu modelului cultural al societăţii informaţionale, bazată pe cunoaştere, reflectat pedagogic la nivelul valorilor promovate de paradigma curriculumului, evidenţiind relaţia dintre funcţiile generale ale conducerii manageriale (organizarea-planificarea; orientarea-îndrumarea metodologică; reglarea-autoreglarea) şi structurile manageriale corespunzătoare acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie management, school organization, Information Society |
||||||
|