Managementul organizaţiei şcolare
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
997 132
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-25 20:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005 (150)
Management aspects of educational institutions (200)
Management (1910)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Managementul organizaţiei şcolare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 1(101), pp. 53-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(101) / 2017 / ISSN 1810-6455

Managementul organizaţiei şcolare

Management of school organization

CZU: 37.07:005

Pag. 53-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 9 septembrie 2019


Rezumat

Problematica managementului necesar la nivelul şcolii, ca unitate de bază a sistemului de învăţământ, solicită: a) definirea conceptului de management ca model de conducere socială (globală, optimă, strategică, inovatoare), afirmat în societatea informaţională, bazată pe cunoaştere, fundamental diferit de conducerea administrativ-birocratică (parcelară, standardizată, punctuală, reproductivă), lansată în societatea industrializată timpurie; b) elaborarea conceptului de management pedagogic prin raţionament analogic – valorificând definiţiile din economie, sociologie, politologie, psihologie socială – cere definirea acestuia ca model de conducere globală, optimă, strategică, inovatoare, necesar la toate nivelurile sistemului şi ale procesului de învăţământ; c) analiza organizaţiei şcolare, în contextul deschis, propriu modelului cultural al societăţii informaţionale, bazată pe cunoaştere, reflectat pedagogic la nivelul valorilor promovate de paradigma curriculumului, evidenţiind relaţia dintre funcţiile generale ale conducerii manageriale (organizarea-planificarea; orientarea-îndrumarea metodologică; reglarea-autoreglarea) şi structurile manageriale corespunzătoare acestora.

Management issues needed at school level, as the basic unit of the education system calls: a) to define the concept of management as a model of social leadership (global, optimum, strategic, innovative), stated in the information society, knowledge based, fundamentally different the of administrative-bureaucratic management (patchy, standardized, punctual, reproductive), launched in early industrialized society; b) to develop the concept of pedagogical management by analogical reasoning – drawing on the definitions of economics, sociology, political science, social psychology – which define it as a model of global leadership, optimal strategic, innovative, and necessary at all levels of the education process; c) to analyze of school organization in the context of open own cultural model of information society, knowledge, pedagogical reflected at level of values promoted by the curriculum paradigm, highlighting the relationship between the functions of the management (organizationplanning; orientation-methodological guidance, regulation-autoregulation) and their corresponding management structures.

Cuvinte-cheie
management, school organization, Information Society