Orientarea profesională a adolescenţilor – problemă stringentă a învăţământului modern
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1148 145
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-08 09:58
SM ISO690:2012
MÎNZAT, Lucia, MÎSLIŢCHI, Valentina. Orientarea profesională a adolescenţilor – problemă stringentă a învăţământului modern. In: Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani: Probleme actuale ale ștințelor sociale și umanistice, 24-25 septembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2015, Vol. 2 , pp. 86-98. ISBN 978-9975-76-160-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani
Vol. 2 , 2015
Conferința "Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani"
Chişinău, Moldova, 24-25 septembrie 2015

Orientarea profesională a adolescenţilor – problemă stringentă a învăţământului modern


Pag. 86-98

Mînzat Lucia, Mîsliţchi Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2019


Rezumat

Articolul tratează problema orientării profesionale la vîrsta adolescenţei, proces complex ce obţine o conotaţie aparte în contextul educaţiei pentru carieră a tinerilor, capabili de luarea unei decizii adecvate, corecte şi realiste cu privire la viitorul profesional. În lucrare sunt prezentate secvenţe din experimentul psihopedagogic axat pe diagnosticarea nivelului de orientare profesională a elevilor de vîrstă şcolară mare şi optimizarea procesului de orientare profesională a adolescenţilor prin implicarea activă a acestora în cadrul unui training psiho-social.

The aricle tretes the problem of profesional orientation in adolescence age, the complex process that obtains a specific connotation in the context of career education for young people, capable to take an adequate, correct and realistic decision concerning professional future. There are presented the sequences of psychopedagogical experiment focused on diagnosing of the professional orientation level of high school age pupils and optimization of professional orientation of adolescents through their active involvement in a psycho-social training in the present work.