Interferenţe ale sindromului burnout şi satisfacţiei în muncă în mediul educaţional
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
743 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-18 15:42
SM ISO690:2012
CERLAT, Raisa. Interferenţe ale sindromului burnout şi satisfacţiei în muncă în mediul educaţional. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: International conference of applied psychology, Ed. 1, 29-30 noiembrie 2018, Chisinau. Chișinău, Republic of Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, p. 20.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Current Affairs and Perspectives in Psychological Research 2018
Conferința "International Conference of Applied psychology"
1, Chisinau, Moldova, 29-30 noiembrie 2018

Interferenţe ale sindromului burnout şi satisfacţiei în muncă în mediul educaţional

Interference of burnout syndrome and work satisfaction in the educational environment


Pag. 20-20

Cerlat Raisa
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 iunie 2019


Rezumat

Articolul prezintă o abordare praxiologică a problematicii burnout și a satisfacției în muncă în mediul educațional. Este conturată conjunctura factorilor profesionali stresanți și sunt analizate rezultatele obținute de către cadrele didactice pentru fiecare dintre componentele sindromului burnout: epuizare emoțională, reducerea realizărilor profesionale și depersonalizare. Este elucidat nivelul satisfacției generale, dar și fațetare, în munca profesională și este evaluat statistic impactul satisfacției în muncă în prevenirea sindromului burnout al cadrelor didactice

The article presents a praxiological approach to burnout issues and work satisfaction in the educational environment. The circumstance of the stressful professional factors is outlined and there are analyzed the results obtained by the teachers for each of the components of the burnout syndrome: emotional exhaustion, reduction of professional achievements and depersonalization. The level of general satisfaction, as well as the ways of professional work, is elucidated and the impact of work satisfaction in preventing the burnout syndrome of teachers is evaluated statisti-cally.

Cuvinte-cheie
Sindromul burnout, satisfacţie în muncă, cadre didactice, epuizare emoţională, depersonalizare, realizări profesionale, relaţii interpersonale,

the burnout syndrome, work satisfaction, teachers, emotional exhaustion, depersonalization, professional achievements, interpersonal relationships