Axiologia auzului emotional în contextul ştiintelor psiho-pedagogice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
513 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-02 19:43
SM ISO690:2012
CIUBOTARU, Natalia. Axiologia auzului emotional în contextul ştiintelor psiho-pedagogice. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.1, pp. 148-154. ISBN 978-9975-46-239-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 17, Vol.1, 2015
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului "
17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015

Axiologia auzului emotional în contextul ştiintelor psiho-pedagogice


Pag. 148-154

Ciubotaru Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2019


Rezumat

The process of reflection on the condition of human emotional characteristics I-his voice characteristics are one of the promising ways to discover the mechanisms of communication. Perceptions of emotional information as in normal voice and not only are possible because of the emotional hearing (AE). The latter contributes to the perception of speech, which leads to the development of the correct response to emotional information, understanding the true intentions, thoughts and opinions of the speaker, which can contradict his verbal manifestations. The term "emotional hearing" means the ability to determine the emotional state of the speaker or the sound of his voice, the ability to identify emotions in speech and chanting to the person. In terms of theory, this phenomenon is defined as sensory-perceptive system of non-verbal communication, specialized to evaluate adequately the emotional information in audible form.