Articolul precedent |
Articolul urmator |
590 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-21 22:46 |
SM ISO690:2012 PLETNIOV, Olesea. Influenta statutului de grup asupra motivatiei învatarii. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.1, pp. 64-71. ISBN 978-9975-46-239-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 17, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului " 17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 64-71 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The present research means, on one hand, to point out the importance of motivation for learning, and on the other hand, the influence of status it holds in the group of peers. Motivation is the key to success in teaching and learning for teachers, parents and experts in educational science. Theoretical data tell us that motivation for learning depends directly of status the students occupy in the group or class. This study convinces us how important it is for educators and psychologists is to check the status of each student in class and to study how does it influences motivation for learning. |
||||||
|