Inovaţia şi rentabilitatea în industria alimentară din R. Moldova
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
453 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-29 16:14
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Corina. Inovaţia şi rentabilitatea în industria alimentară din R. Moldova. In: Tendinţe contemporane ale dezvoltării ştiinţei: viziuni ale tinerilor cercetători, Ed. 3, 10 martie 2014, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Academiei de Ştiinţe a Moldovei, 2014, Editia 3, p. 111. ISBN 978-9975-4257-2-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tendinţe contemporane ale dezvoltării ştiinţei: viziuni ale tinerilor cercetători
Editia 3, 2014
Conferința "Tendinţe contemporane ale dezvoltării ştiinţei: viziuni ale tinerilor cercetători"
3, Chișinău, Moldova, 10 martie 2014

Inovaţia şi rentabilitatea în industria alimentară din R. Moldova


Pag. 111-111

Gribincea Corina
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2019



Teza

Creşterea susţinută a industriei alimentare şi a contribuţiei acesteia în economia Moldovei continuă să depindă de capacitatea de a „inova” a întreprinderilor în ceea ce priveşte produsele, activitatea şi relaţiile lor cu organismele externe. Obiectivele studiului au constat în identificarea strategiilor industrialeconomice ce pot duce la o cooperare multilaterală între industrie, mediul academic și statul pentru a stimula inovarea în cadrul sectorului. Metodologia de cercetare s-a bazat pe sondaj de tip forum web, (folosindu-se tehnologia i>clicker şi discuţii libere). Studiul a inclus etapa de cercetare prin colectarea răspunsurilor respondenţilor din mediul industrial şi cel academic. Metodologia de studiu a fost bazată pe practicile companiilor europene occidentale din ramură (Lassonde Inc., Pepsico, Danone, etc.) cât şi elaborările Universității Laval [1]. Rezultatele studiului s-au rezumat la următoarele concluzii: abordarea inovativă trebuie orientată spre: 1. diversificarea liniilor de produse executate; 2. spre asigurarea industriei alimentare tehnologii industriale de generaţii noi şi materiale; 3. asigurarea accesului la noi pieţe de desfacere pentru a minimiza riscurile din sector; 4. reconstruirea relaţiei dintre mediul academic prin reformarea sistemului de infrastructură a calităţii, inclusiv sistemul de laboratoare al companiilor din sector, pentru asigurarea unei noi plusvalori în industria alimentară autohtonă. Utilizarea metodei forum web a permis autorului să proiecteze strategii sectoriale de stimulare a inovării în industria alimentară şi a băuturilor din R. Moldova, axate pe piramida P.R.M. (probleme-rezultate-măsuri).

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Gribincea, C.A.</dc:creator>
<dc:date>2014</dc:date>
<dc:source>Tendinţe contemporane ale dezvoltării ştiinţei: viziuni ale tinerilor cercetători (Editia 3) 111-111</dc:source>
<dc:title>Inovaţia şi rentabilitatea &icirc;n industria alimentară din R. Moldova</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>