Aspecte ale educaţiei literar-artistice în romanul „Fraţii Jderi” de M. Sadoveanu
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
929 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 22:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017+821.135.1.09 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087)
SM ISO690:2012
GOLUBIŢCHI, Silvia, BUNESCU-URSU, Lucia. Aspecte ale educaţiei literar-artistice în romanul „Fraţii Jderi” de M. Sadoveanu. In: Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane, Ed. 1, 24-25 noiembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2017, Ediția 1, pp. 251-257.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane
Ediția 1, 2017
Conferința "Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane"
1, Chișinău, Moldova, 24-25 noiembrie 2017

Aspecte ale educaţiei literar-artistice în romanul „Fraţii Jderi” de M. Sadoveanu

CZU: 37.017+821.135.1.09

Pag. 251-257

Golubiţchi Silvia, Bunescu-Ursu Lucia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2018


Rezumat

Analiza romanului istoric Fraţii Jderi de Mihail Sadoveanu prezintă aspecte pentru teoria şi practica educaţiei literar-artistice. Examinat ca sistem de valori educaţionale ale poporului român, romanul se prezintă nu numai ca operă literară valoroasă, dar şi ca factor important de educaţie permanentă şi educaţie populară, realizate în contextul educaţiei literar-artistice. Trilogia lui Sadoveanu, fiind un roman istoric, urmăreşte nu numai epoca de glorie a lui Ştefan cel Mare, dar şi destinul individului Jder, în strânsă legătură cu destinul colectiv. Grupate tematic şi problematic, motivele literare din roman se desprind din evenimentele importante ale epocii, din acţiunile personajelor, din casta din care fac parte personajele. S-a urmărit destinul unei colectivităţi, unui clan, unei familii, unui tânăr în devenire.

analyse of the historic novel Fratii Jderi by Mihail Sadoveanu presents aspects toward the theory and practice of the literary-artistic education. Examined as a Romanian people’s system of educational values, this novel is exhibited, besides a valuable literary work, as an important factor of perennial education and of popular education, which are realized in the context of the literary-artistic education. The trilogy of Sadoveanu, being a historic novel, pursues not only the glorious period of Stefan cel Mare but the individual destiny of Jder in a close connection with the collective destiny, too. The literary motifs, thematically and problematically classified, arise from the most important events of the time, from the characters’ actions and from the characters’ cast. It was followed the destiny of a community, of a clan, of a family, of a rising young man.

Cuvinte-cheie
educaţie permanentă, Bildungsroman, educaţie populară, educaţiei literar-artistică