Articolul precedent |
Articolul urmator |
929 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 22:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.017+821.135.1.09 (1) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087) |
SM ISO690:2012 GOLUBIŢCHI, Silvia, BUNESCU-URSU, Lucia. Aspecte ale educaţiei literar-artistice în romanul „Fraţii Jderi” de M. Sadoveanu. In: Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane, Ed. 1, 24-25 noiembrie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2017, Ediția 1, pp. 251-257. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane Ediția 1, 2017 |
||||||
Conferința "Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane" 1, Chișinău, Moldova, 24-25 noiembrie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.017+821.135.1.09 | ||||||
Pag. 251-257 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Analiza romanului istoric Fraţii Jderi de Mihail Sadoveanu prezintă aspecte pentru teoria şi practica educaţiei literar-artistice. Examinat ca sistem de valori educaţionale ale poporului român, romanul se prezintă nu numai ca operă literară valoroasă, dar şi ca factor important de educaţie permanentă şi educaţie populară, realizate în contextul educaţiei literar-artistice. Trilogia lui Sadoveanu, fiind un roman istoric, urmăreşte nu numai epoca de glorie a lui Ştefan cel Mare, dar şi destinul individului Jder, în strânsă legătură cu destinul colectiv. Grupate tematic şi problematic, motivele literare din roman se desprind din evenimentele importante ale epocii, din acţiunile personajelor, din casta din care fac parte personajele. S-a urmărit destinul unei colectivităţi, unui clan, unei familii, unui tânăr în devenire. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie permanentă, Bildungsroman, educaţie populară, educaţiei literar-artistică |
||||||
|