Adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice stabile/instabile emoțional
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
723 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 13:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:159.9 (13)
Education (14379)
Psychology (3416)
SM ISO690:2012
CERLAT, Raisa. Adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice stabile/instabile emoțional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 149-156. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice stabile/instabile emoțional

The social-psychological adaptation of emotionally stable/ unstable teachers

CZU: 371.12:159.9

Pag. 149-156

Cerlat Raisa
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2018


Rezumat

În articol este efectuată analiza importanței stabilității emoționale în adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice din învățământul primar. Rezultatele cercetării denotă existența diferențelor semnificative între cele două grupuri de cadre didactice – stabile/instabile emoțional, cele instabile emoțional demonstrând un nivel mai scăzut al adaptării. Ipoteza, potrivit căreia stabilitatea emoțională contribuie la creșterea nivelului adaptării social-psihologice, a fost confirmată.

The content of the article presents an analysis of emotional stability importance in social- psychological adaptation of teachers from primary education. The research results denote the existence of the significant differences between the two groups of teachers, emotionally unstable ones demonstrating a lower level of adaptation. The hypothesis according to which, the emotional stability contribute to the increasing of the social-psychological adaptation level has been confirmed.

Cuvinte-cheie
stabilitate emoțională, instabilitate emoţională, cadre didactice, adaptare social-psihologică, adaptabilitate,

trans-formări sociale, confort emoțional.

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Cerlat, R.</dc:creator>
<dc:date>2018-10-15</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>&Icirc;n articol este efectuată analiza importanței stabilității emoționale &icirc;n adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice din &icirc;nvățăm&acirc;ntul primar. Rezultatele cercetării denotă existența diferențelor semnificative &icirc;ntre cele două grupuri de cadre didactice &ndash; stabile/instabile emoțional, cele instabile emoțional demonstr&acirc;nd un nivel mai scăzut al adaptării. Ipoteza, potrivit căreia stabilitatea emoțională contribuie la creșterea nivelului adaptării social-psihologice, a fost confirmată.</p></dc:description>
<dc:description xml:lang='en'><p>The content of the article presents an analysis of emotional stability importance in social- psychological adaptation of teachers from primary education. The research results denote the existence of the significant differences between the two groups of teachers, emotionally unstable ones demonstrating a lower level of adaptation. The hypothesis according to which, the emotional stability contribute to the increasing of the social-psychological adaptation level has been confirmed.</p></dc:description>
<dc:source>Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) 115 (5) 149-156</dc:source>
<dc:subject>stabilitate emoțională</dc:subject>
<dc:subject>instabilitate emoţională</dc:subject>
<dc:subject>cadre didactice</dc:subject>
<dc:subject>adaptare social-psihologică</dc:subject>
<dc:subject>trans-formări sociale</dc:subject>
<dc:subject>adaptabilitate</dc:subject>
<dc:subject>confort emoțional.</dc:subject>
<dc:title>Adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice stabile/instabile emoțional</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>