Principii de structurare a terminologiei pedagogice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
990 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-05 14:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1'374'373.46:37 (1)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1472)
Education (14853)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Principii de structurare a terminologiei pedagogice. In: Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european, Ed. Ediția 9, 14 mai 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Filologie, 2017, Ediția 9, pp. 241-246.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european
Ediția 9, 2017
Colocviul "Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european"
Ediția 9, Chișinău, Moldova, 14 mai 2015

Principii de structurare a terminologiei pedagogice

CZU: 811.135.1'374'373.46:37

Pag. 241-246

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2018


Rezumat

The statute of pedagogy as science continues to be discussed at national and global level. This is caused, as mentioned by most researchers, by the lack of a unanimously accepted concept on its terminology, including a „solid nucleus“ of the pedagogical terminology. The author advances the hypothesis that the pedagogical terminology should be structurally based on the principles of general knowledge, on all related types of human knowledge, which give a peculiarity to the ratio object of knowledge – subject of knowledge and also on the epistemic structure of pedagogy.

Statutul pedagogiei de ştiinţă se mai discută pe plan naţional şi mondial, o cauză a acestei situaţii, evidenţiată de majoritatea cercetătorilor, fiind lipsa unui concept unanim acceptat cu privire la terminologia ei, inclusiv a unui „nucleu tare“ al terminologiei pedagogice. Autorul avansează ipoteza că terminologia pedagogică ar trebui să se întemeieze structural pe principiile cunoaşterii generale, pe tipurile aferente de cunoaştere umană, care dau specificitate raportului subiect al cunoaşterii-obiect de cunoaştere, şi pe structura epistemică a pedagogiei.

Cuvinte-cheie
subiectul cunoaşterii, obiect de cunoaştere, pedagogie, categorii, noţiuni, termeni-cheie, educaţie