Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-05 14:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.135.1'374'373.46:37 (1) |
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1472) |
Education (14853) |
![]() PÂSLARU, Vlad. Principii de structurare a terminologiei pedagogice. In: Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european, Ed. Ediția 9, 14 mai 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Filologie, 2017, Ediția 9, pp. 241-246. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european Ediția 9, 2017 |
||||||
Colocviul "Filologia modernă: Realizări şi perspective în context european" Ediția 9, Chișinău, Moldova, 14 mai 2015 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.135.1'374'373.46:37 | ||||||
Pag. 241-246 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The statute of pedagogy as science continues to be discussed at national and global level. This is caused, as mentioned by most researchers, by the lack of a unanimously accepted concept on its terminology, including a „solid nucleus“ of the pedagogical terminology. The author advances the hypothesis that the pedagogical terminology should be structurally based on the principles of general knowledge, on all related types of human knowledge, which give a peculiarity to the ratio object of knowledge – subject of knowledge and also on the epistemic structure of pedagogy. |
||||||
Cuvinte-cheie subiectul cunoaşterii, obiect de cunoaştere, pedagogie, categorii, noţiuni, termeni-cheie, educaţie |
||||||
|