Articolul precedent |
Articolul urmator |
932 69 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 01:04 |
SM ISO690:2012 ANICA, Mikus Kos, HARAZ, Svetlana. Influența sărăciei asupra bunăstării copilului cu cerințe educaționale speciale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.2, pp. 171-177. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 171-177 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Copilul care crește în sărăcie este supus unei multitudini de factori care influențează negativ condiția psiho-fizică a acestuia. Sărăcia este un factor care pune în situația de risc și reușita școlară a copilului, respectiv și procesul de socializare și integrare. Familia copilului cu cerințe educaționale speciale este sistemul care trebuie să asigure protecția și siguranța, accesul la educației și oportunități de valorificare a potențialului. Factorii care facilitează asigurarea unui mediu protector și optim pentru dezvoltarea copilului cu CES sunt școala și comunitatea. Sărăcia afectează capacitatea de reziliență a unui copil într-o coeziune a unei serii de circumstanțe nefavorabile pentru dezvoltarea acestuia. Din cauza condițiilor precare de viață abilitatea copilului de a face față situațiilor dificile este scăzută. Cu toate acestea, avem și copii care dezvoltă un nivel înalt de rezistență la problemele generate de sărăcie, și depășește cu succes provocările și adversitățile. Sărăcia influențează puternic asupra atitudinii și motivației învățării copilului. Prioritatea familiei devine supraviețuirea prin satisfacerea necesităților primare ale copilului, iar educația copilului este eclipsată de acestea. Toate circumstanțele prezentate și combinarea lor limitează posibilitățile copilului de a avea o reușită școlară, de a fi motivat pentru învățare. Atunci când vorbim de calitatea vieții sau bunăstarea copilului, toate aspectele vieții trebuie să fie luate în considerație, asigurând o abordare sistemică, centrată asupra creării unui mediu oportun pentru dezvoltarea și integrarea copilului cu cerințe educaționale speciale. |
||||||
Cuvinte-cheie sărăcie, copil, cerinţe educaţionale speciale, motivaţia învăţării, reziliență, mediu protectiv, socializare, integrare, circumstanțe nefavorabile, bunăstare, factori de risc, abordare sistemică |
||||||
|