Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
938 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 15:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3(498)(091) (2) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950) |
SM ISO690:2012 RAFTU, Gheorghe. Dezvoltarea pedagogiei psihologice moderne în România. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 1(95), pp. 13-15. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3(498)(091) | ||||||
Pag. 13-15 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul nostru analizează un curent important al pedagogiei psihologice moderne în România interbelică – pedagogia psihologică experimentală, reprezentată de Ghidionescu, Ilcuş, Ştefănescu-Goangă, Brandza, Muster, Tabacaru. Ghidionescu asigură tranziţia de la pedagogia psihologică premodernă la cea modernă de orientare experimentală, susţinută prin Laboratorul de pedagogie şi psihologie experimentală, înfiinţat la Cluj în 1925. Ilcuş studiază cunoaşterea copilului de 6-7 ani prin cercetări experimentale, cu rezultate interpretabile doar psihologic. Ştefănescu-Goangă, în anii 1920-1930, aplică psihologia într-un domeniu nou al pedagogiei psihologice – orientarea şi selecţia profesională prin măsurarea inteligenţei. Brandza, cel mai important reprezentant al Cercului de studii al Universităţii din Bucureşti, analizează raportul dintre pedagogia nouă, ştiinţifică, şi cea veche, filozofică. El argumentează necesitatea elaborării ştiinţifice organizată ca pedagogie experimentală eliberată de sub tutela pedagogiei filozofice. Muster, colaborator apropiat al lui Brandza, este preocupat să conceapă o metodologie a cercetării experimentale de tip cantitativ. Tabacaru întemeiază didactica experimentală (1935) pe studierea atentă a realităţii educaţionale şcolare, nu doar pe cercetarea experimentală a copilului. |
||||||
Cuvinte-cheie modern psychological pedagogy, pedagogy experimental psychology, theoretical psychological pedagogy, experimental teaching., experimental method |
||||||
|