Învațarea prin metoda investigației în medii digitalizate
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
888 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-05 17:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.012 (1)
Education and training out of school. Further education (211)
SM ISO690:2012
CALALB, Mihai. Învațarea prin metoda investigației în medii digitalizate. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 2(11), pp. 82-91. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(11) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Învațarea prin metoda investigației în medii digitalizate

Inquiry - based science education in digitized learning environments

CZU: 374.012

Pag. 82-91

Calalb Mihai
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2018


Rezumat

Este descris contextul pedagogic actual, caracterizat prin necesitatea dezvoltării deprinderilor de învățare pe tot parcursul vieții. Răspunsul la aceste provocări este dat de pedagogia constructivistă, reprezentată de învățarea prin investigație. Sunt evidențiate trei părți obligatorii ale procesului educațional: pedagogia constructivistă, interacțiunea bidirecțională dintre participanți și tehnologia digitală. Se subliniază că mediul digitalizat de învățare nu înseamnă neapărat doar instrumente și mijloace TIC. Sunt descrise componentele mediului digitalizat de învățare și este arătat că acest mediu, prin natura lui, este un motivator puternic. Sunt trase concluziile de bază: IBSE contribuie la formarea deprinderilor de învățare pe parcursul vieții; interacțiunea contribuie la formarea vocabularului activ; mediul digitalizat cere alfabetizarea digitală și media a elevilor și profesorilor.   

The modern pedagogical context is characterised by the need for lifelong learning skills. The response to these challenges is given by constructivist pedagogy represented by Inquiry – Based Science Education. Three mandatory parts of educational process are emphasized: the constructivist pedagogy, two-way interaction between participants and digital technology. Digitalized learning environment doesn’t necessary mean only ICT tools and resources. The main conclusions are presented, such as: IBSE contributes to the formation of lifelong learning skills, interaction contributes to the building of active scientific vocabulary, and the digitalized learning environment requires digital and media literacy both for students and teachers.

Cuvinte-cheie
pedagogie constructivistă, învăţare prin investigaţie, mediu digitalizat de învățare, deprinderi de învățare pe tot parcursul vieții.