Piața agroalimentară: funcții, tipologii și particularități de consum
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
696 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 11:26
SM ISO690:2012
MOVILEANU, Pavel, MOVILEANU, Veronica. Piața agroalimentară: funcții, tipologii și particularități de consum . In: Inegalități sociale în Republica Moldova. Constituirea clasei de mijloc, 23-24 februarie 2017, Chișinău. Chișinău: Î.S. „Tipografia Centrală”, 2017, I, pp. 200-205. ISBN 978-9975-9761-9-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inegalități sociale în Republica Moldova. Constituirea clasei de mijloc
I, 2017
Conferința "Inegalități sociale în Republica Moldova. Constituirea clasei de mijloc"
Chișinău, Moldova, 23-24 februarie 2017

Piața agroalimentară: funcții, tipologii și particularități de consum

Agro-alimentary market: features, typologies and consumer specificities


Pag. 200-205

Movileanu Pavel, Movileanu Veronica
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2017


Rezumat

Worldwide, although progress to the influence of climatic conditions, the production of food products in global frequent fluctuations and changes in balances -consum, large price swings world sions and measures adopted by various countries on limiting exports or rapidly increasing. Hence, it follows that agricultural and food products market is characterized by an instability much higher than the commodities market. This market instability pronounced influence current and future organization of agricultural production, investment in agriculture increases uncertainty and the risk of fluctuations in export earnings or import expenditures for basic food products.