Sinteză asupra piesei folk pentru nai, flaut, clarinet, percuție și pian de Sergiu Roșca
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
722 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-30 15:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.7(478) (5)
Instrumental music. Symphonic music. Grouping of instruments. Ensemble music (274)
SM ISO690:2012
ROŞCA, Sergiu. Sinteză asupra piesei folk pentru nai, flaut, clarinet, percuție și pian de Sergiu Roșca. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 1(30), pp. 66-71. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(30) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Sinteză asupra piesei folk pentru nai, flaut, clarinet, percuție și pian de Sergiu Roșca

Annotation on the composition folk, for flute, clarinet, percussion, and piano by Sergiu Roșca

CZU: 785.7(478)

Pag. 66-71

Roşca Sergiu
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 6 noiembrie 2017


Rezumat

Indiferent de evoluția muzicii și oricât de departe nu ar ajunge aceasta în sensul experimentării, putem conștientiza o permanentă revenire la folclor. Compozitorii deseori simt necesitatea de a stopa vânătoarea noilor idei, îndreptându-și privirea spre sursa muzicală autentică — folclorul. Din punct de vedere structural, piesa Folk, este alcătuită dintr-o introducere și trei secțiuni, care împreună au menirea de a istorisi o excursie. Conținutul lucrării și temele muzicale fac aluzii la mai multe intonații și ritmuri din folclorul românesc. Prima secțiune, în care se remarcă elemente caracteristice pentru Brâu, Horă-Bătută, Horă Lăutărească, Horă de Banat și Șaier, este succedată de secțiunea mediană, contemplativă cu intonații de Doină imprimate în contextul tabloului pădurii și de un material care amintește Hora mare, după care urmează repriza. Limbajul muzical îmbină atât intonații tradiționale, cât și armonii contemporane. De asemenea, este utilizat un procedeu polifonic de suprapunere tematică a Brâului și a Horei-Bătută. In linii mari, piesa Folk, întruchipează coexistența tradiționalului si contemporaneității.

Regardless how music evolves and how far it dives into experimentation, one must acknowledge a consistant revival of folk music. Composers frequently have the necessity to break up their pursuit of new ideas and retun to the roots — to the folk music. In terms of macrostructure, the composition Folk consists of an introduction and three sections that altogether are meant to narrate a story, a journey. The music is a mixture of allusions to various folk tunes and rhythms. The first section that contains references to Brâu, Horă-Bătută, Horă Lăutărească, Horă de Banat, and Șaier is followed by a mystic depiction of the forest with allusions to Doina and Horă Mare in the second part, which leads to re-entry. The music language combines both traditional tunes and contemporary harmonies. In addition, there is a juxtaposition of Brâu and Horă-Bătută that recall a polyphonic procedure. Overall, the composition Folk, for flute, clarinet, percussion, and piano, represents the coexistance of the traditional and the contemporary.

Cuvinte-cheie
Folk, tradițional,

contemporan, armonie, contemplare