Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
722 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-30 15:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
785.7(478) (5) |
Instrumental music. Symphonic music. Grouping of instruments. Ensemble music (274) |
SM ISO690:2012 ROŞCA, Sergiu. Sinteză asupra piesei folk pentru nai, flaut, clarinet, percuție și pian de Sergiu Roșca. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2017, nr. 1(30), pp. 66-71. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(30) / 2017 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 785.7(478) | ||||||
Pag. 66-71 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Indiferent de evoluția muzicii și oricât de departe nu ar ajunge aceasta în sensul experimentării, putem conștientiza o permanentă revenire la folclor. Compozitorii deseori simt necesitatea de a stopa vânătoarea noilor idei, îndreptându-și privirea spre sursa muzicală autentică — folclorul. Din punct de vedere structural, piesa Folk, este alcătuită dintr-o introducere și trei secțiuni, care împreună au menirea de a istorisi o excursie. Conținutul lucrării și temele muzicale fac aluzii la mai multe intonații și ritmuri din folclorul românesc. Prima secțiune, în care se remarcă elemente caracteristice pentru Brâu, Horă-Bătută, Horă Lăutărească, Horă de Banat și Șaier, este succedată de secțiunea mediană, contemplativă cu intonații de Doină imprimate în contextul tabloului pădurii și de un material care amintește Hora mare, după care urmează repriza. Limbajul muzical îmbină atât intonații tradiționale, cât și armonii contemporane. De asemenea, este utilizat un procedeu polifonic de suprapunere tematică a Brâului și a Horei-Bătută. In linii mari, piesa Folk, întruchipează coexistența tradiționalului si contemporaneității. |
||||||
Cuvinte-cheie Folk, tradițional, contemporan, armonie, contemplare |
||||||
|