Specificul lecțiilor de educație tehnologică în învățământul primar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
737 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-29 11:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.035.3 (8)
Kinds of school providing general education (2132)
SM ISO690:2012
GÎRNEȚ, Margareta. Specificul lecțiilor de educație tehnologică în învățământul primar. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2016, nr. 2(4), pp. 115-123. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(4) / 2016 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Specificul lecțiilor de educație tehnologică în învățământul primar
CZU: 373.3.035.3

Pag. 115-123

Gîrneț Margareta
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 28 septembrie 2017


Rezumat

Lecția a fost și rămâne forma principală de organizare a procesului instructiv-educativ. Cea mai înaltă eficiență pedagogică o ating lecțiile la care se rezolvă în complex problemele de instruire, educație și dezvoltare a copiilor. Pentru ca lecția să corespundă cerințelor contemporane, învățătorul trebuie să folosească cu iscusință toate metodele și procedeele didactice. Avand în vedere specificul Educației tehnologice problemele metodologice legate de proiectarea și conducerea acestor activități se împletesc cu problemele privitoare la tehnica executării diferitelor obiecte, confecții necesitând deci, o pregătire temeinică. Astfel, problemele metodice sunt corelate și strâns legate de cele de ordin tehnic. În organizarea și desfășurarea lecțiilor apar mereu situații noi, condiții concrete, specifice, care solicită soluții corespunzătoare. O lecție modernă este o lecție activă, în pregătirea lecției, învațătorul trebuie să-și pună în joc toate cunoștințele sale și întreaga sa picepere pentru a recurge la un registru de metode, procedee și tehnici active, angajante, în masură sa le insufle elevilor dorința de autopregătire și autoformare.

Lesson was and remains the principal form of organization of educational process. The most effective pedagogical lessons from a touching that solve complex problems in training, education and development of children. For that lesson to meet contemporary demands, the master must use their wisdom with all methods and processes. Considering the specifics of technological and methodological issues related to the education of designing and directing these activities are intertwined with the problems relating to the execution of individual items, technical garments requiring a thorough preparation. Thus, methodological problems are related and closely linked to the technical. In organizing and carrying out new situations always occur lessons, concrete, specific conditions, which require appropriate solutions. A lesson is a lesson in lesson preparation, teacher, you have to put all his knowledge of the game and all its picepere for resorting to a registry of methods, procedures and techniques active, engaging, able to inculcate students desire autopregatire and competence.

Cuvinte-cheie
lecţie, tipuri de lecții, cerințe privind organizarea eficientă a lecției