Evaluating Environmental Education Programs
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
719 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-04 13:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033:504.06 (7)
Education (14334)
Threats to the environment (916)
SM ISO690:2012
SHALASH, Rania. Evaluating Environmental Education Programs. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 5-6(81-82), pp. 29-33. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(81-82) / 2013 / ISSN 1810-6455

Evaluating Environmental Education Programs
CZU: 37.033:504.06

Pag. 29-33

Shalash Rania12
 
1 Necunoscută, Israel,
2 Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

Scopul programelor de educație ecologică/ educaţie pentru mediu este de a schimba valorile și comportamentul/ atitudinea față de sustenabilitatea și conservarea mediului. Evaluarea eficientă a programelor de mediu poate contribui la dezvoltarea acestora şi la atingerea obiectivelor stabilite. Această lucrare prezintă strategii, metode și instrumente care ajută educatorii de mediu în evaluarea programelor de educație pentru mediu. De asemenea, se descrie modelul logic de evaluare bazat pe rezultate și un plan de acţiuni care rezultă din acesta. În cele din urmă, se analizează indicatorii de rezultat, fiind recomandaţi pentru a ajuta la evaluarea impactului de durată. Rezultatele programelor de mediu (schimbarea de comportament etc.) apar în timp şi ar trebui să fie luate în consideraţie la proiectarea sau la analiza cererilor de finanțare ale acestor programe. Selectarea și utilizarea instrumentelor de evaluare necesită o expertiză temporală. Prin urmare, evaluatorii pot utiliza template-uri sau alte modele oferite de experții în domeniu.

The purpose of Environmental Education Programs is to shift values and change behavior towards sustainability and environmental conservation. Effective evaluation of Environmental Programs may help develop these programs and achieve their goals. This paper presents strategies, methods and tools that help environmental educators with evaluating environmental education programs. A logic model of Outcome-Based evaluation and a plan that results from it are also described in this paper. Finally, outcome indicators are suggested to help assessing long-term outcomes. The fact that outcomes of environmental programs, such as behavior change, take a long time to occur, should be taken into account when designing or considering funding requests of these environmental programs. Selecting and using evaluation instruments, requires expertise and time, therefore, evaluators can use templates or models of experts in the field.

Cuvinte-cheie
environmental education, evaluation, Action plan, formative evaluation, summative evaluation,

outcome-based evaluation, process-based evaluation