The teacher’s role in effectively implementing ICT into the teaching-learning process with regard to social interaction
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
781 5
Ultima descărcare din IBN:
2020-02-07 13:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:004 (85)
General questions of didactics and method (1236)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4270)
SM ISO690:2012
BARANETZ, Efrat. The teacher’s role in effectively implementing ICT into the teaching-learning process with regard to social interaction. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 3(91), pp. 21-26. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(91) / 2015 / ISSN 1810-6455

The teacher’s role in effectively implementing ICT into the teaching-learning process with regard to social interaction
CZU: 37.02:004

Pag. 21-26

Baranetz Efrat12
 
1 Hovav Elementary School in Bney Zion,
2 Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

This paper describes the key role teachers are in effectively implementing ICT into the teaching-learning process. The obstacles teachers are facing while integrating computers into their lessons are analyzed and solutions are given. Effective ICT integration must happen across the curriculum, while using advanced pedagogy in order to enhance the learning process. In particular, it must support four key components of learning: active engagement, participation in groups, frequent interaction, and connection to the real-world. Effective technology integration is achieved when the use of technology is routine and supports curricular goals. Cooperative learning and character development supports the social and emotional development of students and prepares them for success in the modern workplace.

Acest articol descrie rolul-cheie al profesorilor în aplicarea eficiententă a TIC în procesul de predare-învățare. De asemenea, sînt analizate obstacolele cu care se confruntă profesorii în timp ce integrează computerele la lecție, fiind oferite anumite soluţii. Integrarea eficientă a TIC trebuie să fie stipulată de curriculum, în timp ce pedagogia avansează căi de îmbunătățire a procesului propriu-zis de învățare. În special, aceasta trebuie să sprijine patru componente cheie ale învățării: angajarea activă, participarea în grupuri, interacțiunea frecventă și conexiunea cu lumea reală. Integrarea eficientă a tehnologiei se produce atunci cînd aceasta devine o simplă rutină și sprijină obiectivele curriculare. Învățarea prin cooperare și dezvoltarea caracterului facilitează dezvoltarea socială și emoțională a elevilor și îi pregătește pentru viitorul succes la un loc modern de muncă.

Cuvinte-cheie
effective ICT integration, successful use of ICT, Teachers integrating ICT, ICT proficiency,

ICT integration