Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-18 19:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
005.73:005.216.1 (1) |
Organizational management (OM) (147) |
Management agents. Mechanisms. Measures (100) |
![]() MARCU, Nicu, CÂRSTINA, Silviu Valentin, CRIVEANU, Magdalena. Analiza corelației dintre cultura organizațională și indicatorii de performanță. In: Economica, 2017, nr. 2(100), pp. 116-123. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | |||||||
Numărul 2(100) / 2017 / ISSN 1810-9136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 005.73:005.216.1 | |||||||
JEL: M12, M14, M21 | |||||||
Pag. 116-123 | |||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Rezumat | |||||||
Mediul economic românesc este, adesea, supus unor schimbări dramatice şi rapide, astfel, că mediul privat resimte din plin aceste turbulenţe. În acest context, companiile private trebuie să se adapteze la aceste schimbări, să fie flexibile şi să migreze de la integrarea externă, adică atenţia asupra clienţilor sau asupra furnizorilor, spre integrarea internă, adică să acorde o atenţie sporită resurselor umane din cadrul companiei. Un prim aspect ar fi dezicerea de concepţiile sterile, conform cărora motivarea extrinsecă este cea mai importantă motivare şi canalizarea atenţiei spre motivarea intrinsecă. În acest sens, companiile moderne caută metode de a se define drept organizaţii flexibile, capabile să preia informaţiile din mediul exterior şi să le transforme în prognoze, precum şi să îmbrăţişeze atât schimbările de ordin structural, cât şi pe cele de ordin mental ca fiind oportune. De aceea, studiul de faţă acordă o importanţă sporită fenomenului de cultură organizaţională, precum şi relaţiei ce se stabileşte între acesta şi performanţa organizaţională. |
|||||||
Cuvinte-cheie cultura organizaţională, performanţa financiară, corelaţie, cultură dominantă, cultură agreată |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Marcu, N.</creatorName> <affiliation>Universitatea din Bucureşti, România</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Cârstina, S.</creatorName> <affiliation>Universitatea din Craiova, România</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Criveanu, M.</creatorName> <affiliation>Universitatea din Craiova, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro,en'>Analiza corelației dintre cultura organizațională și indicatorii de performanță</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2017</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-9136</relatedIdentifier> <subjects> <subject>cultura organizaţională</subject> <subject>performanţa financiară</subject> <subject>corelaţie</subject> <subject>cultură dominantă</subject> <subject>cultură agreată</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>005.73:005.216.1</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2017-06-30</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Mediul economic românesc este, adesea, supus unor schimbări dramatice şi rapide, astfel, că mediul privat resimte din plin aceste turbulenţe. În acest context, companiile private trebuie să se adapteze la aceste schimbări, să fie flexibile şi să migreze de la integrarea externă, adică atenţia asupra clienţilor sau asupra furnizorilor, spre integrarea internă, adică să acorde o atenţie sporită resurselor umane din cadrul companiei. Un prim aspect ar fi dezicerea de concepţiile sterile, conform cărora motivarea extrinsecă este cea mai importantă motivare şi canalizarea atenţiei spre motivarea intrinsecă. În acest sens, companiile moderne caută metode de a se define drept organizaţii flexibile, capabile să preia informaţiile din mediul exterior şi să le transforme în prognoze, precum şi să îmbrăţişeze atât schimbările de ordin structural, cât şi pe cele de ordin mental ca fiind oportune. De aceea, studiul de faţă acordă o importanţă sporită fenomenului de cultură organizaţională, precum şi relaţiei ce se stabileşte între acesta şi performanţa organizaţională.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The Romanian economic environment is often subjected to dramatic and rapid changes, so the private environment is experiencing these turbulences. In this context, private companies need to adapt to these changes, to be flexible and to migrate from external integration, i.e. customer or supplier focus, to internal integration, that is to pay attention to the increased human resources of the company. A first aspect would be detachment from the stellar concepts that extrinsic motivation is the most important motivation and channel its attention to intrinsic motivation. In this respect, modern companies are looking for ways to define themselves as flexible organizations, capable of taking over the information from the outside environment and transforming them into forecasts, as well as embracing both structural and mental changes as opportune. For this reason, the studies attach importance to the phenomenon of organizational culture, as well as to the relationship established between it and the organizational. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>