Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-21 12:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
94:37(496.5) (1) |
General history (531) |
Education (14885) |
![]() KAMUSELLA, Tomasz. Albania: A Denial of the Ottoman Past (School textbooks and politics of memory). In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2016, nr. 20, pp. 96-105. ISSN 1857-2049. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | ||||||
Numărul 20 / 2016 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | ||||||
|
||||||
CZU: 94:37(496.5) | ||||||
Pag. 96-105 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În școlile din Albania postcomunistă, pe lângă manualele destinate pentru predarea istoriei, de asemenea, în calitate de material didactic suplimentar sunt utilizate și atlasele școlare. Faptele și relatările istorice ale trecutului otoman, menţionate atât prin texte cât și prin hărţi, sunt indiscret denaturate și marginalizate. Ca rezultat, în prezent, cetăţeanul albanez este incapabil să explice de ce în Albania, unde predomină un sistem de guvernământ musulman, în același timp persistă un grad considerabil de toleranţă policonfesionalistă. Cu toate acestea, curricula școlară albaneză la disciplina „Istorie” continuă să propage în mod denaturat sentimentul antiotoman încapsulat de stereotipurile „jugul turcesc” sau „cinci secole de ocupaţie turcească”. Acest „antiosmanism” implantat în cultura și discursul public albanez a devenit un „corp străin” pentru statul albanez, care are un caracter musulman și policonfesnional. |
||||||
Cuvinte-cheie Albania, anti-Ottomanism, dhimmi, school atlases of history, school history education, school history textbooks, politics of memory |
||||||
|