Perspective tradiţionale şi axiologice în formarea profesională
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
902 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 16:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (434)
Education (14391)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu, VOLOH, Lilia. Perspective tradiţionale şi axiologice în formarea profesională . In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 3(47), pp. 62-67. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(47) / 2015 / ISSN 1811-5470

Perspective tradiţionale şi axiologice în formarea profesională
CZU: 371.13

Pag. 62-67

Vicol Nelu1, Voloh Lilia2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Colegiul de Ecologie, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2015


Rezumat

Textul relevă ideea că atât societatea, dar şi sistemul educaţional, trebuie să-l ajute pe profesor să dezvolte o înţelegere a responsabilităţii şi libertăţii profesionale pe care o are pentru a angaja fiecare elev într-un proces de învăţare cu semnificaţie personală. Aceste reflecţii converg în aspectele paradigmei psihologiei umanistice şi a principiilor educaţiei umanistice şi axiologice. Aici un rol esenţial îl are şi partea afectivă a educaţiei care este tot atât de importantă ca şi partea cognitivă..

Le texte reléve l’idée que le professeur doit être aidé par la société, ainci que par le système éducationnel afin que celui developpe une meilleure compréhension de la respon¬sabilité et de la liberté professionnelle qu’il a pour engager chaque élève dans en processus d’apprantissage avec une signification personnelle. Ces reflexions converguent dans les aspects de la paradigme de la psychologie humaine et des principes d’éducation humaine et axiologique. Ici, le côté affectif de l’éducation juoe un rôle essentiel, qui est aussi important que celui-ci du côté cognitif.

Cuvinte-cheie
educaţie umanistică, configuraţie de competenţe,

formare profesională ad valorem, axiologie, personalitate, cadru didactic.