The importance of promoting social dynamics in the computerized classroom
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1177 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 01:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2:004 (3)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4184)
SM ISO690:2012
BARANETZ, Efrat. The importance of promoting social dynamics in the computerized classroom. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 5(75), pp. 83-91. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(75) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

The importance of promoting social dynamics in the computerized classroom
CZU: 37.013.2:004

Pag. 83-91

Baranetz Efrat
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 27 august 2015


Rezumat

This paper begins with the description of the new conditions for culture and social life especially recognizable in the education field. It acknowledges the change and innovation educators are obliged to cope with in the globalization of the 21st century, with emphasize on constructive learning as a social matter. With view that using technology will not be indefinite, advanced pedagogy suitable for the 21st century, is recommended to be integrated seamlessly into the curriculum. This explains the central essential role of an effective teacher in promoting social interaction in the computerized classroom: the increasing presence of technology forces educators to be more imaginative and it encourages them to use teaching methods that are more appealing to learners. In light of all this, findings are presented regarding technology integration in teaching in Israel, Moldova, UK, and USA. My paper contributes to the overall conversation and my future research will aspire to bring more definite answers regarding effective teaching using ICT to promote social dynamics in the omputerized classroom.

Articolul începe cu descrierea noilor condiţii de cultură şi viaţă socială, recunoscute mai ales în domeniul educaţiei. Astfel, în condiţiile de permanentă schimbare şi inovare educatorii sunt obligaţi să facă faţă procesului de globalizare, punând accent pe învăţarea constructivistă cu problematică socială. Având în vedere că utilizarea TIC nu va fi nedeterminată, pedagogia avansată a secolului XXI, recomandă integrarea acestora în curriculum, urmând să argumenteze rolul esenţial al unui profesor eficient în promovarea interacţiunii sociale în clasa computerizată. Prezenţa tot mai mare a tehnologiei impune educatorii să fie mai imaginativi şi îi încurajează să utilizeze metode de predare, care sunt mai atractive pentru elevi. Având în vedere toate acestea, în articol sunt prezentate concluziile în ceea ce priveşte integrarea tehnologiei în procesul de predare în Israel, Republica Moldova, Marea Britanie şi în Statele Unite ale Americii. Lucrarea noastră va contribui la iniţierea unui dialog de cercetare, care să ofere mai multe răspunsuri clare în ceea ce priveşte predarea eficientă şi utilizarea TIC pentru promovarea unei dinamicii sociale în clasele computerizate

Cuvinte-cheie
social dynamics, technology, constructive learning,

the computerized classroom, effective teacher.