Which educational institution should a child with language impairment be sent to?
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
758 4
Ultima descărcare din IBN:
2018-09-11 12:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2 (841)
Kinds of school providing general education (2026)
SM ISO690:2012
BOUTBOUL, Michal. Which educational institution should a child with language impairment be sent to? In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 3, pp. 61-66. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3 / 2014 / ISSN 1811-5470

Which educational institution should a child with language impairment be sent to?
CZU: 373.2

Pag. 61-66

Boutboul Michal
 
Tiraspol State University
 
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2015


Rezumat

Parents and educators are often in doubt regarding the most suitable educational framework for children with language impairment. Occasionally, a framework that is suitable in educational academic terms is not suitable in social terms or occasionally the framework itself is not capable to deal with the difficulties of a child. In integration chapter of the Special Education Law, legislated in 2002 in Israel, it has been set that a child with special needs who studies in a regular educational institution would be entitled to “additional teaching as well as special services”.

Deseori părinții și educatorii au ezitări privind cadrul educațional adecvat pentru copiii cu deficiențe de vorbire. Uneori cadrul educațional este potrivit în termeni educaționali, dar nu și în termeni sociali, alteori, acesta nu poate face față dificultăților copilului. În capitolul privind integrarea copiilor cu CES al Legii învățământului special, legiferat în Izrael în 2002, a fost stabilit faptul că un copil cu nevoi speciale, care studiază într-o instituție de învățământ obișnuită, are dreptul de a beneficia de „predare suplimentară, precum și de servicii speciale”.

Cuvinte-cheie
children with language impairment, logopaedic kindergarten, perceptual preparedness approach etc.,

literacy