Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1091 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-02 11:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
73(478) (125) |
Plastic arts (429) |
SM ISO690:2012 MOREL, Maia, GHEORGHIŢĂ, Cezara. Artele plastice, medierea culturală şi „alfabetizarea” publicului de artă rezultatele unei cercetăi colaborative. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2015, nr. 1(36), pp. 164-169. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 1(36) / 2015 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 73(478) | ||||||
Pag. 164-169 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Odată cu schimabrea paradigmei artelor plastice, care evoluează de la concepte estetice clasice spre concepte moderne şi contemporane, opera de artă încetează de a mai fi una comprehensibilă (şi accesibilă) pentru publicul spectator. Articolul abordează această problematică în contextul Republicii Moldova, punând în evidență unele motive istorice şi sociale ale apariției disonanțelor cognitive în raport cu arta de azi. Drept soluție posibilă de înlăturare a acestui tip de dificultăți în aprecierea operei de artă este prezentată acțiunea numita mediere artistică şi culturală; volumul de carte ABeCedar – Cum să înțelegem arta de azi (Editura Peisaj, 2013, Canada, 102 p.) este adus drept exemplu concret de
dispozitiv creat în scopul medierii fenomenelor actuale care se produc în artele plastice din spaţiul cultural moldovenesc. |
||||||
Cuvinte-cheie abecedar, disonanțe cognitive, artă modernă, artă contemporană, arte plastice |
||||||
|