Marketingul şi muzeele Republicii Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1108 58
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-01 22:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[339.138+069.01](478) (1)
General questions of trade and commerce. Market (827)
Museums. Permanent exhibitions (510)
SM ISO690:2012
PLOŞNIŢĂ, Elena. Marketingul şi muzeele Republicii Moldova. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2014, nr. 2(33), pp. 136-141. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(33) / 2014 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Marketingul şi muzeele Republicii Moldova
CZU: [339.138+069.01](478)

Pag. 136-141

Ploşniţă Elena
 
Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 19 august 2014


Rezumat

The author examines the role and place of a museum in the contemporary society highlighting the need and usefulness of developing and promoting museum marketing policies as an important and even crucial factor for the survival and successful development of any museum. Museums in Moldova do not have the funds for marketing and promotion and experience a lack of specialists in the field of public communication. Despite this, the national museums implement some practices and elements of marketing: marketing research (surveys), regional seminars on museum marketing, projects on the promotion of museums and museum cultural products, etc. The author believes that in today‘s competitive environment quality and quantity of collections can no longer serve as a lifeline for the success of museums. It is necessary to rethink the museum, to implement marketing in the museum activity of the Republic of Moldova.

Autorul articolului analizează rolul şi locul muzeului în societatea contemporană, evidenţiind necesitatea şi utilitatea elaborării şi promovării politicilor de marketing muzeal ca factor important, chiar hotărâtor în supravieţuirea şi dezvoltarea cu succes a oricărei instituţii muzeale. Muzeele din Republica Moldova nu dispun de fonduri pentru marketing şi promovare, duc lipsă de specialişti în domeniul de comunicare cu publicul. În pofi da acestui fapt, în muzeele naţionale se implementează anumite practici şi elemente de marketing: cercetarea de marketing (sondaje de opinie), organizarea seminarelor regionale cu tematică de marketing muzeal, elaborarea proiectelor de promovare a muzeelor şi a produselor culturale muzeale etc. Autorul este convins că în condiţiile actuale de concurenţă, calitatea şi cantitatea colecţiilor nu mai pot servi drept colac de salvare pentru succesul unei instituţii muzeale. Este nevoie de a regândi muzeul, de a implementa marketingul şi în activitatea muzeală din Republica Moldova.

Cuvinte-cheie
muzeu, politici de marketing,

marketing muzeal, cercetarea publicului, magazin muzeal