Inovaţiile în comerţul modern
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1867 120
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 20:21
SM ISO690:2012
GRIBINCEA, Alexandru, GHERGHINA, Virgil, COLŢEA, Traian, ROŞCĂNEANU, Radu. Inovaţiile în comerţul modern. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2013, nr. 2(69), pp. 189-194. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(69) / 2013 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Inovaţiile în comerţul modern

Pag. 189-194

Gribincea Alexandru, Gherghina Virgil, Colţea Traian, Roşcăneanu Radu
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 aprilie 2014


Rezumat

Pentru o afacere, inovarea este o pârghie pentru consolidarea poziţiei sale în raport cu concurenţii săi. Inovaţia contribuie la cucerirea noilor pieţe prin oferirea de produse sau servicii unice, pentru a îmbunătăţi performanţa şi a reduce costurile, a extinde sau a menţine clienţii sau a îmbunătăţi imaginea de brand. Printre afacerile cu personal angajat mai mic de zece, 41% se declară ca fiind aplicat inovarea în perioada anilor 2002-2004, acestea reprezentând un sfert din companiile inovatoare ale economiei franceze. Consideram ca cele mai comune inovaţii organizaţionale se referă la întreprinderile comerciale. Inovaţiile în marketing, în procesul de introducere pe piaţă sunt puse în aplicare de către aproximativ una din cinci întreprinderi. Inovaţiile ce ţin de livrare referitoare la conceptul de vânzare sunt rare în aceste companii studiate. Se presupune că se combină diferite tipuri de inovare. Considerăm că principalii factori care influenţează comportamentul de inovare sunt: mărimea companiei, apartenenţa la un grup sau reţea şi dimensiunea pieţei. Cu toate acestea, costul este considerat principalul obstacol. Cheltuielile de inovare sunt concentrate în comerţul cu ridicata, în special în echipamente profesionale.

For a business, innovation is considered a lever for strengthening its position, in relation to its competitors. It helps to conquer new markets by offering unique products or services, to improve performance and reduce costs, expand or retain customers or to enhance the image of brand. Amongst the businesses less than ten employees, 41% report that have been innovated between 2002 and 2004, represent a quarter of the innovative companies of the French economy. For organizational innovations most common are that they relate to almost a third of commercial enterprises. Innovations in marketing or in the market process are implemented by about one of five companies. Delivery innovations related to the concept of sale, are rare in the studied companies. These different types of innovation are sometimes combined like delivery of an innovation that often leads to other forms of innovation. We consider that the main factors that influence the innovation behavior are: activity, the size of the company belonging to a group or network and market size. However, the cost is the main obstacle. Innovation expenditures are concentrated in the wholesale trade, especially in professional equipment.

Cuvinte-cheie
inovaţii,

comerţ, concurenţă, avantaje