Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1867 120 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 20:21 |
SM ISO690:2012 GRIBINCEA, Alexandru, GHERGHINA, Virgil, COLŢEA, Traian, ROŞCĂNEANU, Radu. Inovaţiile în comerţul modern. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2013, nr. 2(69), pp. 189-194. ISSN 1857-2073. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice) | ||||||
Numărul 2(69) / 2013 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033 | ||||||
|
||||||
Pag. 189-194 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pentru o afacere, inovarea este o pârghie pentru consolidarea poziţiei sale în raport cu concurenţii săi. Inovaţia contribuie
la cucerirea noilor pieţe prin oferirea de produse sau servicii unice, pentru a îmbunătăţi performanţa şi a reduce costurile, a extinde sau a menţine clienţii sau a îmbunătăţi imaginea de brand. Printre afacerile cu personal angajat mai mic de zece, 41% se declară ca fiind aplicat inovarea în perioada anilor 2002-2004, acestea reprezentând un sfert din companiile inovatoare ale economiei franceze. Consideram ca cele mai comune inovaţii organizaţionale se referă la întreprinderile comerciale. Inovaţiile în marketing, în procesul de introducere pe piaţă sunt puse în aplicare de către aproximativ una din cinci întreprinderi. Inovaţiile ce ţin de livrare referitoare la conceptul de vânzare sunt rare în aceste companii studiate. Se presupune că se combină diferite tipuri de inovare. Considerăm că principalii factori care influenţează comportamentul de inovare sunt: mărimea companiei, apartenenţa la un grup sau reţea şi dimensiunea pieţei. Cu toate acestea, costul este considerat principalul obstacol. Cheltuielile de inovare sunt concentrate în comerţul cu ridicata, în special în echipamente profesionale. |
||||||
Cuvinte-cheie inovaţii, comerţ, concurenţă, avantaje |
||||||
|