Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1060 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 13:33 |
SM ISO690:2012 ALBU, Adriana. Evaluarea fenomenului de oboseală şcolară
şi a unor factori care o influenţează la un lot de adolescenţi de la liceul Dimitrie Cantemir din Iaşi
. In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2013, nr. 5(41), pp. 63-68. ISSN 1857-0011. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale | ||||||
Numărul 5(41) / 2013 / ISSN 1857-0011 | ||||||
|
||||||
Pag. 63-68 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Oboseala şcolară trebuie atent studiată pentru a se putea evita apariţia fenomenelor patologice. Material şi metode.
Studiul s-a realizat pe o perioadă de 2 ani (2010 şi 2012), fiind chestionaţi 307 elevi în legătură cu fenomenul de oboseală. Rezultate şi discuţii. În 38,43% din cazuri elevii sunt deseori obosiţi. În 59,28% din situaţii intensitatea acestui fenomen este asemănătoare la majoritatea elevilor. Dimineaţa la trezire oboseala este afirmată de 53,42% elevi. La 31,59% tineri oboseala este prezentă la începutul săptămânii, iar în 37,17% cazuri dimineaţa. Atrage atenţia somnul din timpul nopţii care este insufi cient - 6-7 ore la 31,27% tineri sau 7-8 ore la 37,45% tineri. Exerciţiul fizic sub 30 minute este recunoscut de 48,20% elevi. Concluzii – oboseala este prezentă la majoritatea elevilor ceea ce impune intervenţia specialiştilor din domeniu. |
||||||
Cuvinte-cheie oboseală şcolară, somn insufi cient |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Albu, A.</dc:creator> <dc:date>2013-12-02</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Oboseala şcolară trebuie atent studiată pentru a se putea evita apariţia fenomenelor patologice. Material şi metode. Studiul s-a realizat pe o perioadă de 2 ani (2010 şi 2012), fiind chestionaţi 307 elevi în legătură cu fenomenul de oboseală. Rezultate şi discuţii. În 38,43% din cazuri elevii sunt deseori obosiţi. În 59,28% din situaţii intensitatea acestui fenomen este asemănătoare la majoritatea elevilor. Dimineaţa la trezire oboseala este afirmată de 53,42% elevi. La 31,59% tineri oboseala este prezentă la începutul săptămânii, iar în 37,17% cazuri dimineaţa. Atrage atenţia somnul din timpul nopţii care este insufi cient - 6-7 ore la 31,27% tineri sau 7-8 ore la 37,45% tineri. Exerciţiul fizic sub 30 minute este recunoscut de 48,20% elevi. Concluzii – oboseala este prezentă la majoritatea elevilor ceea ce impune intervenţia specialiştilor din domeniu.</dc:description> <dc:description xml:lang='en'>It is necessary to study carefully the school weariness to be able to avoid appearance of the pathological phenomena. Materials and methods. The study was carried out during of 2 years (2010 and 2012), 307 of school children were interviewed in connection with the weariness phenomenon. Results and discussions. In 38.43% of cases the school children are frequently tired. In 59.28% of situations the intensity of this phenomenon is the same at majority of schoolchildren. In the morning awake the weariness is affi rmed by 53.42% of schoolchildren. At 31.59% of teens tiredness is presented at the beginning of the week, and in 37.17% of cases in the morning. Attracts the attention the duration of the night sleep which is insuffi cient - from 6 to 7 hours – 31.27% of teens, from 7 to 8 hours – 37.45% teens. Physical exercise under 30 minutes is acknowledge by 48.20% of schoolchildren. Conclusion. The tiredness is persist at the majority of schoolchildren which requires intervention of the specialists in this domain.</dc:description> <dc:description xml:lang='ru'>Усталость школьников должна быть тщательно изучена, чтобы избежать патологических явлений. Материалы и методы: Исследование проводилось в течение 2 лет (2010 и 2012), при этом о феномене усталости было опрошено 307 учащихся. Результаты и обсуждение: В 38,43% случаев ученики часто устают. Интенсивность этого явления в 59,28% случаев аналогична большинству учеников. Утром чувствуют себя уставшими 53,42% опрошенных. У 31,59% учеников усталость присутствует в начале недели, а в 37,17% случаев – утром. Отмечена недостаточность ночного сна – 6-7 часов у 31,27% подростков или 7-8 часов у 37,45% учащихся. Физическими упражнениями до 30 минут занимаются 48,20% из опрошенных учеников. Выводы: Выявлено, что усталость присутствует у большинства учащихся. Данная ситуация требует вмешательства компетентных специалистов.</dc:description> <dc:source>Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale 41 (5) 63-68</dc:source> <dc:subject>oboseală şcolară</dc:subject> <dc:subject>somn insufi cient</dc:subject> <dc:title>Evaluarea fenomenului de oboseală şcolară şi a unor factori care o influenţează la un lot de adolescenţi de la liceul Dimitrie Cantemir din Iaşi </dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>