Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1067 51 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-05 12:23 |
SM ISO690:2012 CÂRSTEA, Sergiu. Şcoala franceză de trompetă — tradiţie şi inovaţie. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2013, nr. 1(18), pp. 60-63. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 1(18) / 2013 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 60-63 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol, dedicat şcolii franceze de trompetă — una dintre cele mai importante tradiţii de interpretare la instrumente de alamă, urmează istoria de circa 300 de ani a acestei şcoli. In această perioadă se observă evoluţia de a cânta la trompetă, de la instrumentul baroc până la trompeta modernă. Metodele de studiu, elaborate de către artiştii interpreţi din diferite perioade de timp stau la baza acestei dezvoltări. Relaţiile artistice strânse între compozitori, interpreţi şi constructorii de instrumente au îmbogăţit această evoluţie. Astfel, în secolul XXI există un bogat repertoriu, suficient de valoros şi variat pentru a scoate in evidenţă trompeta alături de instrumentele solistice tradiţionale cum ar fi vioara sau flautul. Folosind tehnici avansate de interpretare în fiecare perioadă de timp instrumentiştii au reuşit să meargă dincolo de limitele impuse, îndemnând astfel compozitori spre îmbogăţirea repertoriului de trompetă şi spre crearea unor adevărate capodopere. |
||||||
Cuvinte-cheie trompetă, metodă, interpretare muzicală, compoziţie, procedee de interpretare. |
||||||
|