Cu privire la varietatea sofismelor în discursul argumentativ
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
830 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-15 22:04
SM ISO690:2012
GROSU, Natalia. Cu privire la varietatea sofismelor în discursul argumentativ . In: Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale, 2012, nr. 10, pp. 187-193. ISSN 1857-1840.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale
Numărul 10 / 2012 / ISSN 1857-1840

Cu privire la varietatea sofismelor în discursul argumentativ

Pag. 187-193

Grosu Natalia
 
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Prezentul articol analizează abordările contemporane care se preocupă de variabilitatea sofismelor verbale în gîndirea analitică şi concluziţionarea incorectă în cadrul discursului argumentativ. Scopul prezentului articol constă în prim plan de a demonstra că studiul sofismelor lexicale în procesul educaţional este de un real folos studenţilor pentru dezvoltarea expunerii de argumente întemeiate şi logice într-o conversaţie bine justificată şi organizată. Cu toate bunele intenţii faţă de cheile receptării discursului lipsit de sofisme, vom oferi unele principii, demne de o tratare şi mai vastă, pe baza cărora să fie posibilă angajarea cu încredere a studentului în consolidarea capacităţii de a evalua ceea ce este scris, citit şi exprimat.

The present article examines how to handle with the variability of verbal fallacies usually committed in critical thinking or drawing conclusions incorrectly which appear within argumentative discourse. Findings of the present research show how to help students look critically at the arguments and move fallacies away from spoken or written skills and how to avoid accepting false conclusions as well as to learn better reasoning. The value of the research lies in the fact that students are offered a set of principles to identify fallacies in a speech as it helps to strengthen the ability of evaluating what is read, written and spoken.

Cuvinte-cheie
sofism, abordare pragma-dialectică,

discurs, argumentare, act de comunicare