Relevanţa indicatorilor în măsurarea performanţelor întreprinderii
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1283 224
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 13:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
33:658.1 (3)
Economics. Economic science (9391)
Forms of enterprise. Finances (320)
SM ISO690:2012
TABĂRĂ, Neculai, VASILIU, Andreea. Relevanţa indicatorilor în măsurarea performanţelor întreprinderii . In: Economica, 2013, nr. 1(83), pp. 81-93. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(83) / 2013 / ISSN 1810-9136

Relevanţa indicatorilor în măsurarea performanţelor întreprinderii
CZU: 33:658.1

Pag. 81-93

Tabără Neculai, Vasiliu Andreea
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 9 decembrie 2013


Rezumat

Procesul de fundamentare a deciziilor economice trece printr-o schimbare dată, în principal, de renunţare la criteriile bazate pe venitul contabil şi orientare către cele ce vizează valoarea creată pentru acţionari. Un nou model de management financiar, mai precis cel bazat pe valoare, încearcă să ofere o structură teoretică acestor noi principii plecând de la ideea fundamentală care susţine că scopul conducerii unei companii este maximizarea averii acţionarilor. Managementul bazat pe valoare devine, astfel, una dintre filosofiile promovate, din ce în ce mai mult, de marile firme internaţionale de consultanţă financiar-contabilă. Acest nou domeniu încearcă, pe cât posibil, să înlăture deficienţele generate de analiza tradiţională şi să creeze noi instrumente de analiză a performanţei unei companii, culturii organizaţionale, eficienţei manageriale. Prezentul articol realizează o incursiune în domeniul managementului prin valoare, prezentând legăturile acestuia cu domeniul contabilităţii. În aceeaşi măsură, sunt amintiţi principalii indicatori de performanţă.

The process of economic decision-making is going through a change based on the value created for shareholders. A new model of financial management based on the value of shareholders is trying to provide a theoretical structure of these new principles on the fundamental idea that claims that a company's management goal is maximizing the wealth of shareholders. Value-based management becomes one of the philosophies promoted in larger companies and international financial consulting companies. This new field is trying hard to remove the deficiencies stemming from traditional analysis and to create new tools to analyse a company's performance, organizational culture, management efficiency. This article makes a incursion the field of management by presenting its ties with accounting. It also gives a range of the main performance indicators.

Cuvinte-cheie
valoarea economică adăugată, performanţă.,

profit pe acţiune, rentabilitatea capitalului, rentabilitatea investiţiilor