Working with gifted children in biology lessons
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
25 0
SM ISO690:2012
SECRII, Natalia, NEDELCU, Ana. Working with gifted children in biology lessons . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 16 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2022, pp. 95-101. ISBN 978-9975-88-104-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2022
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice"
Cahul, Moldova, 16 decembrie 2022

Working with gifted children in biology lessons

Lucrul cu copiii supradotați la lecțiile de biologie


Pag. 95-101

Secrii Natalia1, Nedelcu Ana2
 
1 Liceul Teoretic „Petru Rumeanţev”, or. Cahul,
2 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2024


Rezumat

O persoană creative și capabilă este garantul prosperității societății, întrucât dotarea în condiții favorabile se transformă în activitate concretă care contribuie la progresul științific, tehnic și cultural. Fiecare persoană este talentată în ceva. Dar dacă reușește sau nu, depinde în mare măsură dacă talentul său este manifestat și remarcat în copilărie, dacă copilului i se oferă posibilitatea de a-și realiza darul. Majoritatea oamenilor remarcabili au studiat în copilărie nu în școli „speciale”, „de elită”, ci în cele mai obișnuite școli. În consecință, societatea are nevoie de o școală care să pregătească o persoană profesionistă cu un nivel înalt de abilități creative și profesionalism, cu o poziție morală și o gamă largă de competențe. Cu toate acestea, în educația modernă nu există metode, instrumente și justificări metodologice eficiente pentru lucrul cu copiii supradotați. Lucrul cu copiii supradotați este un proces constant și complex. Este necesar ca pedagogii să aibă cunoștințe noi, flexibilitate, creștere personală și cooperare strânsă cu părinții. Această cercetare își propune să evidențieze modalități de a asigura valorificarea potențialului deplin al copiilor supradotați din liceu prin metode alternative în contextul lecțiilor de biologie.

A capable creative person is the guarantor of society's prosperity, as giftedness under favourable conditions is transformed into concrete activity that contributes to scientific, technical, and cultural progress. Every person is talented in something. But whether he succeeds or not, it largely depends on whether his talent is shown and noticed in childhood, whether the child is presented with the opportunity to realize his gift. Most of the outstanding people studied in childhood not in "special", "elite" schools, but in the most ordinary schools. Accordingly, the society needs a school that can prepare a professional person with a high level of creative abilities and professionalism, possessing a moral position and a wide range of competences. However, in modern education there are no effective methods, tools, and methodological justifications for working with gifted children. Working with gifted children is a constant and complex process. It requires pedagogues to have new knowledge, flexibility, personal growth, and close cooperation with parents. This research aims to highlight ways to ensure the development of full potential of gifted children in high school through alternative methods in the context of biology lessons.

Cuvinte-cheie
copii supradotaţi, lecții de biologie,

gifted children, biology lessons