Aspecte ale asigurării conexiunlor pluri-, inter-, transdisciplinare în predarea-învățarea științelor
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
51 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025 (91)
General questions of didactics and method (1255)
SM ISO690:2012
BOCANCEA, Viorel. Aspecte ale asigurării conexiunlor pluri-, inter-, transdisciplinare în predarea-învățarea științelor. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 29-30 septembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Vol. 1, pp. 22-24. ISBN 978-9975-46-816-9. DOI: https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p22-24
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2023
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2023

Aspecte ale asigurării conexiunlor pluri-, inter-, transdisciplinare în predarea-învățarea științelor

Aspects of ensuring multi-, inter-, transdisciplinary connections in science teaching-learning

DOI:https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p22-24
CZU: 37.025

Pag. 22-24

Bocancea Viorel
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 mai 2024


Rezumat

Ensuring pluri, inter, transdisciplinary connections represents a challenge for general education. STEM education requires a new approach to the integration of curricular contents. In this work the author presents examples of ensuring these connections.

Cuvinte-cheie
pluri, inter, transdisciplinary connections, sciences, STEM education

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Bocancea, V.N.</dc:creator>
<dc:date>2023</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'><p>Ensuring pluri, inter, transdisciplinary connections represents a challenge for general education. STEM education requires a new approach to the integration of curricular contents. In this work the author presents examples of ensuring these connections.</p></dc:description>
<dc:source>Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective (Vol. 1) 22-24</dc:source>
<dc:subject>pluri</dc:subject>
<dc:subject>inter</dc:subject>
<dc:subject>transdisciplinary connections</dc:subject>
<dc:subject>sciences</dc:subject>
<dc:subject>STEM education</dc:subject>
<dc:title>Aspecte ale asigurării conexiunlor pluri-, inter-, transdisciplinare în predarea-învățarea științelor</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>