Sustenabilitatea – o abordare sigură în dezvoltarea strategică a instituțiilor de învățământ superior
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
125 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1:330 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2671)
Economics in general (1094)
SM ISO690:2012
SUSLENCO, Alina. Sustenabilitatea – o abordare sigură în dezvoltarea strategică a instituțiilor de învățământ superior. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. I, pp. 146-152. ISBN 978-9975-50-319-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 12, Vol. I, 2024
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023

Sustenabilitatea – o abordare sigură în dezvoltarea strategică a instituțiilor de învățământ superior

CZU: 378.1:330

Pag. 146-152

Suslenco Alina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2024


Rezumat

The present paper represents a theoretical-analytical foray into the options for achieving sustainability in higher education institutions. The purpose of the research is to identify the possibilities of achieving sustainability within higher education institutions. In the context of the multiple crises faced by the world economy, there is a need to identify effective solutions to overcome the crises. One of them is sustainability, which represents a strategic approach to the development of higher education institutions in a new context, one disrupted by massive crises that require rapid adaptation, through the prism of chan-ging the management model of higher education institutions. Sustainability represents an effective lever in achieving strategic development, increasing the visibility of higher education institutions, in the context of the emergence towards postmodern education. The research methodology focused on the use of multiple methods such as: analysis, synthesis, induction, deduction, abduction, comparative analysis.

Cuvinte-cheie
sustainability, universities, sustainable development, sustainability assessment, sustaina-bility reporting