Generalități privind modalitățile de identificare a elevilor supradotați
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
95 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-27 14:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.54 (4)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (658)
SM ISO690:2012
RICA, Cristina-Iuliana. Generalități privind modalitățile de identificare a elevilor supradotați. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice, 1 ianuarie 2023, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 164-168. ISBN 978-9975-46-849-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice 2023
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2023

Generalități privind modalitățile de identificare a elevilor supradotați

CZU: 376.54

Pag. 164-168

Rica Cristina-Iuliana12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Scoala gimnaziala Nr.1, Ciorogarla, Ilfov
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

În acest articol am făcut referire la modalitățile de identificare a elevilor supradotați. Supradotarea presupune o mare diversitate de semnificații și definiții, în funcție de mai multe sisteme de referință. Supradotații reprezintă un grup deosebit, care se diferențiază prin creativitate, performanță, inteligență, potențial aptitudinal. Un rol important în identificarea elevilor supradotați îl au cadrele didactice, dar și familia. Identificarea lor este un întreg proces ce presupune un mijloc de evaluare și diagnostic privind nevoile lor specifice. Elevii supradotați trebuie identificați și incluși într-un program prin care să se încurajeze la maximum capacitățile lor creative.

In this article I referred to the ways of identifying gifted students. Giftedness implies a great diversity of meanings and definitions, depending on several reference systems. The gifted represent a special group, which is differentiated by creativity, performance, intelligence, potential aptitude. An important role in the identification of gifted students is played by the teaching staff, but also by the family. Their identification is a whole process that involves a means of evaluation and diagnosis regarding their specific needs. Gifted students must be identified and included in a program through which encourage their creative abilities to the maximum.

Cuvinte-cheie
elevi supradotaţi, metodee și procedee de identificare, procesul identificării, supradotare, cadre didactice,

gifted students, identification methods and procedures, the identification process, giftedness, teaching staff

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Rica, C.</creatorName>
<affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Generalități privind modalitățile de identificare a elevilor supradotați</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2023</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-849-7</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>elevi supradotaţi</subject>
<subject>metodee și procedee de identificare</subject>
<subject>procesul identificării</subject>
<subject>supradotare</subject>
<subject>cadre didactice</subject>
<subject>gifted students</subject>
<subject>identification methods and procedures</subject>
<subject>the identification process</subject>
<subject>giftedness</subject>
<subject>teaching staff</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>376.54</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2023</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>&Icirc;n acest articol am făcut referire la modalitățile de identificare a elevilor supradotați. Supradotarea presupune o mare diversitate de semnificații și definiții, &icirc;n funcție de mai multe sisteme de referință. Supradotații reprezintă un grup deosebit, care se diferențiază prin creativitate, performanță, inteligență, potențial aptitudinal. Un rol important &icirc;n identificarea elevilor supradotați &icirc;l au cadrele didactice, dar și familia. Identificarea lor este un &icirc;ntreg proces ce presupune un mijloc de evaluare și diagnostic privind nevoile lor specifice. Elevii supradotați trebuie identificați și incluși &icirc;ntr-un program prin care să se &icirc;ncurajeze la maximum capacitățile lor creative.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>In this article I referred to the ways of identifying gifted students. Giftedness implies a great diversity of meanings and definitions, depending on several reference systems. The gifted represent a special group, which is differentiated by creativity, performance, intelligence, potential aptitude. An important role in the identification of gifted students is played by the teaching staff, but also by the family. Their identification is a whole process that involves a means of evaluation and diagnosis regarding their specific needs. Gifted students must be identified and included in a program through which encourage their creative abilities to the maximum.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>