Inteligența emoțională și comportamentul prosocial la elevi
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
60 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942 (534)
Psychology (3519)
SM ISO690:2012
POPESCU, Zamfirel, CENUȘE, Elena Ramona. Inteligența emoțională și comportamentul prosocial la elevi. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 221-226. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p221-226
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 4, 2023
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Inteligența emoțională și comportamentul prosocial la elevi

Emotional intelligence and prosocial behavior of students

DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p221-226
CZU: 159.942

Pag. 221-226

Popescu Zamfirel, Cenușe Elena Ramona
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

Studierea comportamentului prosocial și inteligenței emoționale este unul dintre subiectele actuale ale psihologiei, fiind definit de către numeroși cercetători drept comportamentul orientat spre ajutorarea, protejarea, sprijinirea altor persoane, fără a aștepta o recompensă externă sau acțiunea care nu aduce beneficii decât celui care primește ajutor. În această lucrare este tratată problema comportamentului prosocial - comportament care vizează beneficiul altor persoane și nu implică ajutor și beneficii reciproce sau pentru sine. În studiul de față, sunt analizate și descrise unele cercetări cu referire la comportamentul prosocial al elevilor și inteligenței emoționale a acestora. De asemenea, sunt dezvăluite unele mecanisme și factori ce stau la baza comportamentului prosocial și sunt prezentate unele strategii ce contribuie la formarea unui astfel de comportament

The study of prosocial behavior and emotional intelligence is one of the current topics of psychology, being defined by numerous researchers as the behavior oriented towards helping, protecting, supporting other people, without expecting an external reward or the action that only benefits the one receiving help. This paper deals with the problem of prosocial behavior - behavior aimed at the benefit of other people and does not involve mutual or self-help and benefit. In the present study, some research is analyzed and described with reference to the prosocial behavior of students and their emotional intelligence. Also, some mechanisms and factors underlying prosocial behavior are revealed and some strategies that contribute to the formation of such behavior are presented.

Cuvinte-cheie
Inteligenţa emoţională, comportament prosocial,

emotional intelligence, prosocial behavior,