Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942 (534) |
Psychology (3519) |
![]() POPESCU, Zamfirel, CENUȘE, Elena Ramona. Inteligența emoțională și comportamentul prosocial la elevi. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 221-226. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p221-226 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului Ediția 4, 2023 |
||||||
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului" 4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p221-226 | ||||||
CZU: 159.942 | ||||||
Pag. 221-226 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Studierea comportamentului prosocial și inteligenței emoționale este unul dintre subiectele actuale ale psihologiei, fiind definit de către numeroși cercetători drept comportamentul orientat spre ajutorarea, protejarea, sprijinirea altor persoane, fără a aștepta o recompensă externă sau acțiunea care nu aduce beneficii decât celui care primește ajutor. În această lucrare este tratată problema comportamentului prosocial - comportament care vizează beneficiul altor persoane și nu implică ajutor și beneficii reciproce sau pentru sine. În studiul de față, sunt analizate și descrise unele cercetări cu referire la comportamentul prosocial al elevilor și inteligenței emoționale a acestora. De asemenea, sunt dezvăluite unele mecanisme și factori ce stau la baza comportamentului prosocial și sunt prezentate unele strategii ce contribuie la formarea unui astfel de comportament |
||||||
Cuvinte-cheie Inteligenţa emoţională, comportament prosocial, emotional intelligence, prosocial behavior, |
||||||
|