Dezvoltarea creativității preșcolarilor versus valorificarea tehnologiilor didactice de către educatori
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
81 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-07 16:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.025 (10)
Kinds of school providing general education (2097)
SM ISO690:2012
MÎSLIŢCHI, Valentina, MUNTEANU, Olga. Dezvoltarea creativității preșcolarilor versus valorificarea tehnologiilor didactice de către educatori. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 106-128. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p106-128
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 4, 2023
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Dezvoltarea creativității preșcolarilor versus valorificarea tehnologiilor didactice de către educatori

Development of preschoolers’ creativity versus valorization of teaching technologies by educators

DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p106-128
CZU: 373.2.025

Pag. 106-128

Mîsliţchi Valentina, Munteanu Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

The development of the creativity of preschool children is a favorite subject for teachers, psychopedagogues, psychologists in the educational system, parents preoccupied with increasing the creative potential of the personality. The paper presents some definitions with reference to the concept of creativity; the defining elements of the research focused on the elucidation of the impact of the use by educators of classic and modern didactic technologies on the development of preschoolers’ creativity are highlighted; the results certified by preschool children regarding the level of creativity development are described; the Experimental Program for the development of preschoolers’ creativity is briefly presented through the educator’s use of classic and modern didactic technologies. We believe that the implementation by educators in all didactic and extra-didactic activities of classic and modern technologies, focused on the development of fluidity, flexibility, originality and elaboration, related to the age and individual characteristics of children, ensures the progress of preschool children’s creativity

Dezvoltarea creativității copiilor de vârstă preșcolară reprezintă un subiect predilect pentru cadrele didactice, psihopedagogii, psihologii din sistemul educațional, părinții, preocupați de sporirea potențialului creativ al personalității. În lucrare sunt prezentate unele definiții cu referire la conceptul de creativitate; sunt evidențiate elementele definitorii cercetării axate pe elucidarea impactului valorificării de către educatori a tehnologiilor didactice clasice și moderne asupra dezvoltării creativității preșcolarilor; sunt descrise rezultatele atestate de copiii de vârstă preșcolară privind nivelul de dezvoltare a creativității; este expus succint Programul experimental de dezvoltare a creativității preșcolarilor prin valorificarea de către educator a tehnologiilor didactice clasice și moderne. Considerăm că implementarea de către educatori în cadrul tuturor activităților didactice și extradidactice a tehnologiilor clasice și moderne, axate pe dezvoltarea fluidității, flexibilității, originalității și elaborării, raliate la particularitățile de vârstă și individuale ale copiilor, asigură progresul creativității copiilor de vârstă preșcolară.

Cuvinte-cheie
creativity, preschool children, creativity assessment, Creativity development program by capitalizing on classic and modern didactic technologies,

creativitate, copii de vârstă preșcolară, evaluarea creativității, Program de dezvoltare a creativității prin valorificarea tehnologiilor didactice clasice și moderne