Educația religioasă din perspectiva concepției rezultantei
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
37 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.52 (14)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4076)
SM ISO690:2012
JELESCU, Petru, TELEUCĂ, Marcel. Educația religioasă din perspectiva concepției rezultantei. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 4, 3-4 noiembrie 2023, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția 4, pp. 99-105. ISBN 978-9975-46-865-7. DOI: https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p99-105
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 4, 2023
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
4, Chisinau, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Educația religioasă din perspectiva concepției rezultantei

Religious education from the perspective of the resultant concept

DOI:https://doi.org/10.46727/c.cv-2023.p99-105
CZU: 37.014.52

Pag. 99-105

Jelescu Petru, Teleucă Marcel
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

În acest articol educația religioasă este abordată din perspectiva Concepției rezultantei. Inițial, este arătat contextul în care este efectuată tratarea respectivă: războiul din Ucraina, situația din Republica Moldova, planurile imperiale ale așa-zisei operațiune a lui V. Putin de deznaționalizare a ucrainenilor, precum și încercările indirecte de a răsturna guvernul și conducerea legitimă a Republicii Moldova, fiind blagoslovit de patriarhul Moscovei și al întregii Rusii Кирилл. Teoria rezultantei este aplicată în explicația educației religioase, în particular, a rugăciunii Tatăl Nostru, care este cea mai des rostită de lume în viața și activitatea sa de fiecare zi, dar care este și cea mai puțin înțeleasă rugăciune. Asta din necesitatea de a o desăvârși în continuare, luând în considerare Marea Schismă care a pornit in biserica ortodoxă în 1054.

In this article, religious education is approached from the perspective of the Resultant Conception. Initially, the context in which the respective treatment is carried out is shown: the war in Ukraine, the situation in the Republic of Moldova, the imperial plans of the so-called operation of V. Putin to denationalize the Ukrainians, as well as the indirect attempts to overthrow the government and the legitimate leadership of the Republic of Moldova, being blessed by the patriarch of Moscow and all Russia Kirill. The resultant theory is applied in the explanation of religious education, in particular, the Our Father prayer, which is the most often spoken by the world in its daily life and activity, but which is also the least understood prayer. This is due to the need to continue to complete it, taking into account the Great Schism that started in the Orthodox Church in 1054

Cuvinte-cheie
educație religioasă, concepția rezultantei, războiul din Ucraina, rugăciunea Tatăl Nostru, Marea Schismă, V. Putin, patriarhul Кирилл,

Religious education, Conception of the resultant, war in Ukraine, Our Father prayer, Great Schism, V. Putin, Patriarch Kirill