Access to information technology and prospects of distance education in penal institutions in Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
120 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-05 12:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
343.85 (62)
Punishment. Execution of sentence. Crime prevention. Deterrence (300)
SM ISO690:2012
POSTU, Ion, GHEORGHIEVA, Svetlana. Access to information technology and prospects of distance education in penal institutions in Moldova. In: Legea şi Viaţa, 2024, nr. 1(377), pp. 15-21. ISSN 2587-4365. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10926729
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Legea şi Viaţa
Numărul 1(377) / 2024 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373

Access to information technology and prospects of distance education in penal institutions in Moldova

Accesul la tehnologia informațională și perspectivele educației la distanță în instituțiile penitenciare din RM

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10926729
CZU: 343.85

Pag. 15-21

Postu Ion1, Gheorghieva Svetlana2
 
1 Free International University of Moldova,
2 Comrat State University
 
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2024


Rezumat

This research examines the current issues of implementing distance education and information technology in the penitentiary system. The legislative provisions governing inmates' access to educational and information resources are analyzed and the challenges faced by both inmates and institutions in implementing distance education programs are discussed. The article emphasizes the importance of ensuring equal access to education and information technologies for all inmates and offers practical solutions to improve current educational practices in the penitentiary system. The conclusion discusses the prospects for the development of distance education and the use of information technologies in penitentiary institutions in order to improve their effectiveness and safety, as well as to prepare inmates for successful reintegration into society after serving their sentences.

În acest articol științific se examinează aspectele curente ale implementării educației la distanță și a tehnologiilor informaționale în sistemul penitenciar. Se analizează prevederile legislative care reglementează accesul deținuților la resursele educaționale și informaționale, și se dezbat provocările cu care se confruntă atât deținuții, cât și instituțiile în implementarea programelor de educație la distanță. Se subliniază importanța asigurării unui acces egal la educație și tehnologii informaționale pentru toți deținuții, și se propun soluții practice pentru îmbunătățirea practicilor educaționale curente din sistemul penitenciar. În concluzie, se discută perspectivele dezvoltării educației la distanță și a utilizării tehnologiilor informaționale în instituțiile penitenciare în scopul creșterii eficienței și securității acestora, precum și pregătirii deținuților pentru reintegrarea lor cu succes în societate după executarea pedepsei.

Cuvinte-cheie
distance education, information technology, penitentiary system, legislative provisions, equal access, reintegration, effectiveness,

educaţie la distanţă, tehnologii informaţionale, sistem penitenciar, prevederi legislative, acces egal, reintegrare, eficienţă

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Access to information technology and prospects of distance education in penal institutions in Moldova">
<meta name="citation_author" content="Postu Ion">
<meta name="citation_author" content="Gheorghieva Svetlana">
<meta name="citation_publication_date" content="2024/04/29">
<meta name="citation_journal_title" content="Legea şi Viaţa">
<meta name="citation_volume" content="377">
<meta name="citation_issue" content="1">
<meta name="citation_firstpage" content="15">
<meta name="citation_lastpage" content="21">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/15-21_33.pdf">