Articolul precedent |
Articolul urmator |
32 0 |
SM ISO690:2012 AFANAS, Dorin, CURCOVSCHI, Ana, NIȚICA, Ludmila. Probleme cu caracter aplicativ în studierea matematicii . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 17 decembrie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2020, pp. 91-101. ISBN 978-9975-88-074-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2020 | ||||||
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice" Cahul, Moldova, 17 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 91-101 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Este cunoscut faptul, că matematica ca și orice altă știință studiază realitatea obiectivă. Ea s-a născut din practica umană și s-a dezvoltat treptat, răspunzând diferitelor probleme ale acesteia. Izvorul viabilității matematicii constă în faptul că noțiunile și concluziile ei, cu tot caracterul lor abstract, își au rădăcinile în realitate și-și găsesc aplicații largi în alte științe, în tehnică, în viața cotidiană. Una din trăsăturile caracteristice ale matematicii constă în faptul că sfera aplicațiilor ei este extrem de largă. Este cu totul remarcabilă constatarea că până și cele mai abstracte construcții ale matematicii, apărute în cadrul ei propriu, fără impulsuri directe din partea științelor naturii sau a tehnicii, își găsesc aplicații fecunde în practică. În lucrare sunt cercetate probleme cu conținut cotidian, exemple de aplicații deosebit de importante ale matematicii în științele exacte, sunt cercetate obiectivele care trebuie atinse în procesul legăturii dintre învățământul matematic teoretic și practica cotidiană, sunt stabilite cerințele față de problemele cu caracter aplicativ, etc. |
||||||
Cuvinte-cheie învățământ matematic, problemă, caracter aplicativ, obiective, cerinţe, mathematics education, problem, applicability, objectives, requirements |
||||||
|