Cercetare–inovare, de la idee la valorifi care
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
63 0
SM ISO690:2012
ANDREI, Ana, BERDE, Sofia, BÂLBÂIE, Elisabeta. Cercetare–inovare, de la idee la valorifi care. In: Intellectus, 2010, nr. 2, pp. 29-36. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 2 / 2010 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Cercetare–inovare, de la idee la valorifi care

Research–innovation, from idea to use


Pag. 29-36

Andrei Ana, Berde Sofia, Bâlbâie Elisabeta
 
Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci din Romania (OSIM)
 
 
Disponibil în IBN: 24 aprilie 2024


Rezumat

Inovarea si succesul sunt rodul unui echilibru delicat între procedurile orientate către rezultat si libertatea individuală de a dezvolta idei si concepte noi, care apoi trebuie să treacă testul concuren!ei. Inovarea este un obiectiv principal în cadrul Strategiei na!ionale a României în domeniul cercetării stiin!ifi ce-dezvoltării-inovării pe perioada 2007-2013. În absen!a unei interac!iuni între cercetare, inovare si industrie, care să corespundă logicii pie!ei, cercetarea nu va avea decât un impact limitat asupra economiei. Clien!ii sunt adesea impresiona!i de tehnologiile brevetate, deci brevetarea poate avea un rol decisiv în strategia de marketing.

Innovation and success are the result of a delicate balance between results-oriented procedures and individual freedom to develop ideas and concepts, which then must pass the test of competition. Innovation is a primary goal in Romania’s national Strategy on scientifi c research, development and innovation over the period 2007-2013. In the absence of an interaction between research, innovation and industry to meet the market logic, research will have a limited impact on the economy. Customers are often impressed with patented technology, so patenting can play a decisive role in marketing strategy.

Cuvinte-cheie
inovare, strategie na!ională, proprietate industrială, brevet, titular de brevet, cerere de brevet de inven!ie, drepturi de PI,

innovation, national strategy, industrial property, patent, patent owner, patent application, IP rights