Potențialul inovațional al IMM în economia bazată pe cunoaștere: experiența Uniunii Europene
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
95 0
SM ISO690:2012
POPA, Andrei. Potențialul inovațional al IMM în economia bazată pe cunoaștere: experiența Uniunii Europene. In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 17 decembrie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2020, pp. 7-14. ISBN 978-9975-88-074-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2020
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice"
Cahul, Moldova, 17 decembrie 2020

Potențialul inovațional al IMM în economia bazată pe cunoaștere: experiența Uniunii Europene

The innovative potential of SMEs in the knowledge-based economy: the European Union’ experience


Pag. 7-14

Popa Andrei
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 22 aprilie 2024


Rezumat

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) sunt recunoscute ca fiind esențiale atât pentru activitatea antreprenorială ce are ca esență obținerea profitului, cât și pentru economia națională în ansamblu. Economia bazată pe cunoaștere presupune dezvoltarea abilităților de folosire a informațiilor trans-disciplinare. Micul business fiind cel mai mobil segment al relațiilor economice este și cel mai receptiv la modificări. Experiența Uniunii Europene relevă faptul că relațiile concurențiale și lanțurile valorice globalizate au plasat necesitatea activizării dezvoltării inovaționale a IMM, precum și aprofundarea politicilor de susținere și promovare a inovațiilor ca modalitate de dezvoltare economică. Scopul acestui articol este de a înțelege importanța pe care Uniunea Europeană o acordă unei economii bazate pe cunoaștere și a politicilor de promovare și susținere a inovării în IMM-urile europene, pentru a asigura competitivitatea Comunității.

Small and medium-sized enterprises (SMEs) are recognized to be essential as for the entrepreneurial activity that are oriented to profit making, as the national economy too. The knowledgebased economy involves the development of skills to use cross-disciplinary information. Small business being the most mobile segment of economic relations is also the most receptive to changes. The experience of the European Union countries reveals that the globalised competition and globalized value chains have necessitated the intensification of innovative development of SMEs, as well as deepening policies to support and promote innovation as a way of economic development. The purpose of this article is to understand the importance that the European Union attaches to a knowledge-based economy and policies to promote and support innovation in European SMEs in order to ensure the competitiveness of the Community.

Cuvinte-cheie
ÎMM, cercetare-dezvoltare, inovaţie, Uniunea Europeană, UE-28, non-financiar,

SMEs, research