Articolul precedent |
Articolul urmator |
87 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942:37.07 (1) |
Psychology (3512) |
Management aspects of educational institutions (200) |
SM ISO690:2012 RUSU, Elena. Inteligenţa emoțională în activitatea managerială . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 48-52. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p47-51 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare Ediția 1-a, 2023 |
||||||
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p47-51 | ||||||
CZU: 159.942:37.07 | ||||||
Pag. 48-52 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Emotional intelligence provides the manager with the correct management of emotions and feelings, develops the ability to choose the way to express a certain situation, which for managerial activity has an extreme value. Managers in whom emotional intelligence is well developed will be able to create an environment of trust and honesty, in which reason and competitiveness dominate, establishing positive interpersonal relationships and mastering both their own emotions and those of others. |
||||||
Cuvinte-cheie emotional intelligence, managers, managerial activity, self-regulation, Self-awareness, motivation, empathy, social skills |
||||||
|