Inteligenţa emoțională în activitatea managerială
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
87 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:37.07 (1)
Psychology (3512)
Management aspects of educational institutions (200)
SM ISO690:2012
RUSU, Elena. Inteligenţa emoțională în activitatea managerială . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 48-52. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p47-51
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2023
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare"
Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Inteligenţa emoțională în activitatea managerială

Emotional intelligence in managerial activity

DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p47-51
CZU: 159.942:37.07

Pag. 48-52

Rusu Elena
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2024


Rezumat

Emotional intelligence provides the manager with the correct management of emotions and feelings, develops the ability to choose the way to express a certain situation, which for managerial activity has an extreme value. Managers in whom emotional intelligence is well developed will be able to create an environment of trust and honesty, in which reason and competitiveness dominate, establishing positive interpersonal relationships and mastering both their own emotions and those of others.

Cuvinte-cheie
emotional intelligence, managers, managerial activity, self-regulation, Self-awareness, motivation, empathy, social skills