Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 12:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.091.214(478+73) (1) |
Higher education. Universities. Academic study (2678) |
![]() SADOVEI, Larisa, ZAMA, Alec. Relevanța trunchiului comun (core curriculum) al curriculumului universitar în realizarea discursului educațional global: studiu comparat R. Moldova - SUA. In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 19-24. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p18-23 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare Ediția 1-a, 2023 |
||||||
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare" Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p18-23 | ||||||
CZU: 378.091.214(478+73) | ||||||
Pag. 19-24 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
This article presents the perspective of the global approach to education, which has emerged as a response to the ever-expanding crises. The concept of 'global educational discourse' refers to an integrated and universal approach to educational policies and practices worldwide. Through a comparative study of two curricula at the State Pedagogical University "Ion Creanga" in Chisinau and Grand View University in Des Moines, Iowa, USA, common elements in the core curriculum were established, which reinforces the idea of ensuring global educational discourse. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, core curriculum, university, global educational discours |
||||||
|