Elaborarea unui curs online aplicând CMS moodle
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
135 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 14:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.7:37.018.43 (2)
Computer communication. Computer networks (533)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4037)
SM ISO690:2012
LECA, Ludmila. Elaborarea unui curs online aplicând CMS moodle. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 27, 15 februarie - 15 martie 2023, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 27, Vol.1, pp. 91-92. ISBN 978-9975-62-547-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești
Ediția 27, Vol.1, 2023
Sesiunea "Sesiunea naţională cu participare internațională de comunicări ştiinţifice studenţeşti"
27, Chișinău, Moldova, 15 februarie - 15 martie 2023

Elaborarea unui curs online aplicând CMS moodle

CZU: 004.7:37.018.43

Pag. 91-92

Leca Ludmila
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 februarie 2024


Rezumat

E-Learning-ul devine o oportunitate de dezvoltare atractivă și răspândită în domeniul educației. Privind situația pandemică cu care s-a confruntat și se confruntă omenirea și tendința de digitalizare a tuturor tipurilor de activități, mai cu seamă în domeniul învățământului superior, instituțiile de stat au dezvoltat mai multe platforme care permit atât studenților, cât și profesorilor să își continue activitatea profesională în mod obișnuit, fără a influența sistemul de învățare-predare. Majoritatea platformelor de e-Learning sunt concepute pentru a îndeplini cerinţele de organizare, administrare şi suport ale proceselor de predare-învăţare-evaluare. Platforma de e-Learning MOODLE pune la dispoziţia utilizatorilor un set de instrumente pentru gestionarea şi promovarea modelelor moderne de învăţare [2]. De fapt, platforma MOODLE asigură, în mare parte structura organizată implicită a e-cursului prin setările unor parametri, precum și o anumită flexibilitate în structurarea și editarea paginilor web, Figura 1.Fig. 1. Structura unui e-curs pe platforma MOODLEÎn MOODLE, un test poate fi alcătuit dintr-un număr de n itiemi definiți și grupați în colecții tematice de itemi, prealabil construite, Fig.2 . Elaborarea itemilor pentru (auto) evaluare asistată de calculator este o verigă importantă în procesul de (auto) instruire, care presupune atât creativitate, cât și respectarea cu strictețe a unor recomandări metodice care, în final, asigură realizarea cu succes a procesului de evaluare prin e-teste în sistemul de e-learning [3].Itemii testului vor verifica același obiectiv, vor fi de același tip, punctaj și nivel de complexitate. Avantaje ale e-testing-ului: • Obiectivitatea, precizia și profesionalismul evaluării rezultatelor. • Feedback rapid atât pentru student, cât și pentru profesor. • Utilizatorii își expun în mod independent cunoștințele. • Are o interfață simplă și transparentă. Sistemele de e-Learning au devenit indispensabile pentru toate nivelurile sistemului educațional. Utilizarea calculatorului, Internetului în procesele de (auto) trening și evaluare creează condiții necesare pentru o învățare mai eficientă și o evaluare mai obiectivă a cunoștințelor, abilităților și competențelor. Astfel, elaborarea e-testelor poate crește