Aspecte comparative ale reglementărilor penale privind infracţiunea de terorism
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
67 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 21:26
SM ISO690:2012
SANDUTA, Catalina. Aspecte comparative ale reglementărilor penale privind infracţiunea de terorism. In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor, 5-7 aprilie 2023, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Tehnica-UTM, 2023, Vol.3, pp. 168-172. ISBN 978-9975-45-956-3..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor
Vol.3, 2023
Conferința "Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor"
Chișinău, Moldova, 5-7 aprilie 2023

Aspecte comparative ale reglementărilor penale privind infracţiunea de terorism


Pag. 168-172

Sanduta Catalina
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 22 februarie 2024


Rezumat

CP al RM defineşte terorismul la art, 278 alin 1 identic cu prevederile CP Kazah, cu excepţiile că codul nostru utilizează sintagma „daune materiale în proporţii mari” care prin intermediul art. 126 se interpretează dauna de la 500 u.c pînă la 1500 u.c. O altă deosebire rezidă în aceea că conform CP al RM scopul infracţiunii de terorism urmăreşte impunerea dea lua anumite decizii nu doar autorităţile publice , ci şi persoane fizice. Considerăm că varianta prevăzută de CP al RM este mai reuşită în acest caz. La fel, există deosebire şi între pedepsele prevăzute de către cele două coduri comparate, astfel CP kazah prevede o pedeapsă mai blîndă: 3-8 ani privaţiune de libertatea pe cînd CP al nostru prevede privaţiune pentru 5-10 ani.

Cuvinte-cheie
infractor, crime, lege, libertatea persoanei, codul penal trafic de fiinte

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Sanduta, C.</dc:creator>
<dc:date>2023</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>CP al RM defineşte terorismul la art, 278 alin 1 identic cu prevederile CP Kazah, cu excepţiile că codul nostru utilizează sintagma &bdquo;daune materiale &icirc;n proporţii mari&rdquo; care prin intermediul art. 126 se interpretează dauna de la 500 u.c p&icirc;nă la 1500 u.c. O altă deosebire rezidă &icirc;n aceea că conform CP al RM scopul infracţiunii de terorism urmăreşte impunerea dea lua anumite decizii nu doar autorităţile publice , ci şi persoane fizice. Considerăm că varianta prevăzută de CP al RM este mai reuşită &icirc;n acest caz. La fel, există deosebire şi &icirc;ntre pedepsele prevăzute de către cele două coduri comparate, astfel CP kazah prevede o pedeapsă mai bl&icirc;ndă: 3-8 ani privaţiune de libertatea pe c&icirc;nd CP al nostru prevede privaţiune pentru 5-10 ani.</p></dc:description>
<dc:source>Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor (Vol.3) 168-172</dc:source>
<dc:subject>infractor</dc:subject>
<dc:subject>crime</dc:subject>
<dc:subject>lege</dc:subject>
<dc:subject>libertatea persoanei</dc:subject>
<dc:subject>codul penal trafic de fiinte</dc:subject>
<dc:title>Aspecte comparative ale reglementărilor penale privind infracţiunea de terorism</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>