Strategii constructiviste de formare a competențelor de învățare pe tot parcursul vieții
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
93 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 14:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.1:37.02:37.042 (1)
Education and training out of school. Further education (211)
General questions of didactics and method (1212)
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (250)
SM ISO690:2012
CALALB, Mihai, DABIJA, Viorel. Strategii constructiviste de formare a competențelor de învățare pe tot parcursul vieții. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 115-124. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Strategii constructiviste de formare a competențelor de învățare pe tot parcursul vieții

Constructivist strategies for forming lifelong learning competencies

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_17
CZU: 374.1:37.02:37.042

Pag. 115-124

Calalb Mihai, Dabija Viorel
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

În lucrarea de față este analizată corelarea tuturor competențelor de învățare pe tot parcursul vieții (competențe LLL) cu strategiile didactice constructiviste. Este arătată structura generală a oricărei competențe LLL: cunoștințe, abilități, metacogniție și comunicare. Este subliniat că la baza competențelor LLL stau competența de a învăța în mod autonom și cea de a comunica. Reieșind din factorul de impact al fiecărei strategii didactice asupra succesului academic al elevilor, este stabilit setul optim de strategii didactice pentru formarea fiecărei competențe LLL. Pe baza exemplului temei „Forța – mărime fizică vectorială” sunt formulate obiectivele lecției în termeni de răspunsuri la întrebările: „Ce trebuie elevul să știe, să poată, să înțeleagă și să explice”. De asemenea, pentru a atinge aceste obiective, sunt selectate și descrise cele mai eficiente strategii didactice în termeni de factor de impact asupra succesului academic al elevilor.

The correlation between all lifelong learning competencies (LLL competencies) with constructivist teaching strategies is analyzed in this paper. The general structure of any LLL competence is given: knowledge, skills, metacognition and communication. Is emphasized that the competence to learn autonomously and the one to communicate are on the base of LLL competencies. According to the impact factor of each didactic strategy on the academic success of students, the optimal set of didactic strategies is established for the formation of each LLL competence. Based on the example of the theme ,,Force as a vector quantity”, the objectives of the lesson are formulated in terms of answers to the questions: ,,What should the student know, be able to, understand and explain”. Also, in order to achieve these objectives, the most efficient didactic strategies factor in terms of the impact on academic success of students are selected and described.

Cuvinte-cheie
competențe de învățare pe tot parcursul vieții, strategii didactice, competența de a învăța în mod autonom, competenţă de comunicare, factor de impact, mărime fizică vectorială,

lifelong learning competencies, didactic strategies, competence to learn autonomously, competence to communicate, impact factor, vectorial physical quantity