Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
93 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 14:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374.1:37.02:37.042 (1) |
Education and training out of school. Further education (211) |
General questions of didactics and method (1212) |
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (250) |
SM ISO690:2012 CALALB, Mihai, DABIJA, Viorel. Strategii constructiviste de formare a competențelor de învățare pe tot parcursul vieții. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 115-124. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_17 | ||||||
CZU: 374.1:37.02:37.042 | ||||||
Pag. 115-124 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrarea de față este analizată corelarea tuturor competențelor de învățare pe tot parcursul vieții (competențe LLL) cu strategiile didactice constructiviste. Este arătată structura generală a oricărei competențe LLL: cunoștințe, abilități, metacogniție și comunicare. Este subliniat că la baza competențelor LLL stau competența de a învăța în mod autonom și cea de a comunica. Reieșind din factorul de impact al fiecărei strategii didactice asupra succesului academic al elevilor, este stabilit setul optim de strategii didactice pentru formarea fiecărei competențe LLL. Pe baza exemplului temei „Forța – mărime fizică vectorială” sunt formulate obiectivele lecției în termeni de răspunsuri la întrebările: „Ce trebuie elevul să știe, să poată, să înțeleagă și să explice”. De asemenea, pentru a atinge aceste obiective, sunt selectate și descrise cele mai eficiente strategii didactice în termeni de factor de impact asupra succesului academic al elevilor. |
||||||
Cuvinte-cheie competențe de învățare pe tot parcursul vieții, strategii didactice, competența de a învăța în mod autonom, competenţă de comunicare, factor de impact, mărime fizică vectorială, lifelong learning competencies, didactic strategies, competence to learn autonomously, competence to communicate, impact factor, vectorial physical quantity |
||||||
|